Jump to content

Recommended Posts

Posted

någon som vet något bra redigeringsprogram? jag vill helst ha så man kan ladda ner & det ska inte helst kosta något! helst på svenska också, jag redigerar just nu på Picasa3 men vill ha ett ''bättre''.

Posted

Om du har PC så finns redan Windows Movie Maker där, något bättre som är helt gratis känner jag inte till på Windows. På Mac så finns ju iMovie.

Posted
avid free dv.. fast det kanske inte finns längre? finns även någon freeware varaint tror jag... minns ej namnet

avid free is no more. dvs kanske någon har en kopia men det underhålls inte längre...

• 2 weeks later...
Posted

Det finns en massa gratis redigeringsprogram där ute !

Vill du ha najsiga special effekter är debugmodes Wax ett bra program, men är

dock väldigt svårt för nybörjare. Så finns det ju lätta program som Loiloscope om du bara vill klippa scenerna utan några märkvärdiga special effekter.

Finns oxå Avidemux som jag aldrig har prövat men verkar rätt så bra! gå in på http://www.download.com och leta på kategorien Video Software följt av kategorin Video Editing Sofware, Sen markera Free under texten 'By License Type:' Sen kan du börja leta efter egna!