Jump to content

Media encoder kraschar

Lump

Recommended Posts

Sitter på ett ganska irriterande problem.

När jag ska exportera ut min sequence från Premiere CS4, via Adobe Media Encoder, så kraschar ett program kallat "Pproheadless.exe" och gör så att exporteringen aldrig går igång.

Via Google har jag noterat att det är fler som har stött på detta problem men jag har inte hittat någon lösning... Så jag tänkte kolla här om det kanske är någon annan som har stött på detta och kanske till och med löst det på något fiffigt vis!

Tack på förhand!

/ Lump

1. Har du uppdaterat till 4.01?

2. Vilken codec exporterar du till?

3. Funkar andra format/codecs?

Workaround kan vara om du exporterar till en filmfil och sen importerar den separat i Media Encoder.

Note: PProheadless.exe är en separat "version" av PPro som startar och medger backgrundsexport.

/Max

Jag har löst det hela nu! Uppdaterade till de nyaste drivrutinerna för mitt grafikkort och plötsligt gick det felfritt.

Läste det på adobe forumet, var någon annan som hade samma problem som hade uppdaterat sitt grafikkort och löst det... Tydligen mer beroende/bundet till grafikkortet än något annat adobe program.

Max_H, tack för din hjälpsamhet iaf! Det känns tryggt att veta att man kan vända sig till voodoofilm och få hjälp av härliga individer så du själv!

God fortsättning!

Lump