big_evert Posted January 8, 2003 Posted January 8, 2003 tjena!! är det någon som vet vart man kan få tag på svenska långfilmsmanus? jag har läst ett par manus från hollywood....bl.a. Sjätte Sinnet och det var väldigt bra, men det blir ju lite enklare om det är på svenska 0 Quote
Maddie Posted February 2, 2003 Posted February 2, 2003 Jag vill ha manus till Vägen ut, Noll Tolerans och Livvakterna när det gäller svenska manus... Undrar om man kan skriva till filmbolagen? 0 Quote
big_evert Posted February 2, 2003 Author Posted February 2, 2003 vet inte....men du kan ju prova!!... 0 Quote
Moiraine Posted February 3, 2003 Posted February 3, 2003 Ibland ger de ut en del svenska manus, även utländska iofs. Jag har Fucking Åmål och Reservior Dogs manus hemma. Känner dock inte till om de har gett ut några som man faktiskt vill ha för övrigt. 0 Quote
big_evert Posted February 4, 2003 Author Posted February 4, 2003 Manus från Hollywood är ju inte svårt att få tag i men vart har du köpt Fucking Åmål då? 0 Quote
Moiraine Posted February 4, 2003 Posted February 4, 2003 Jag vet faktiskt inte, jag fick Fucking Åmål i present. Jag skulle kunna tänka mig något som Ordfront eller liknande, men som sagt, vet tyvärr inte. 0 Quote
monic Posted February 7, 2003 Posted February 7, 2003 Jag har hört att vissa manus i alla fall, finns på biblioteken. Det mesta som publiceras ska ju finnas där så det låter väl rimligt. 0 Quote
big_evert Posted February 7, 2003 Author Posted February 7, 2003 ok.... bibloteket?...jaja får väll kolla där då!! 0 Quote
Maddie Posted February 10, 2003 Posted February 10, 2003 Jag har "Fucking Åmål" som manus i pocketbok, köpte på Åhléns. 0 Quote
big_evert Posted February 15, 2003 Author Posted February 15, 2003 ok....kanske kan kolla där också då!! 0 Quote
lwillyk Posted February 21, 2003 Posted February 21, 2003 Det är för svårt att att få tag på ett svenskt långfilmsmanus. Jag själv skriver både kort- och långfilmsmanus. På min hemsida kommer jag att lägga ut både kort och långa manus tillgängliga att downloada, men då kommer man att behöva ett lösenord att kunna få tillgång till dessa manus... Hittills kan du skicka ett e-post till mig om du vill se hur ett långfilmmanus ser ut. på lwillyk81@hotmail.com sen kan jag ge dig min hemsides adress, man får ju inte anonsera här. 0 Quote
Recommended Posts