fossen Postad 16 december 2008 Postad 16 december 2008 Ah hej hej. Vet att det finns tusen trådar om detta men fattar ingenting av dem. Jag har gjort en film som ska in på en dvd samt extramaterial och så. Hur fasiken ska jag exportera ut de enskilda filerna? Media encoder? Movie? Export to encore? Jag har ingen aning. Dessutom så blir texten i jätte kass kvalite när jag exporterar ut. Varför? Skulle uppskatta hjälp fruktansvärt mycket. 0 Citera
Max_H Postad 17 december 2008 Postad 17 december 2008 Encore kan importera både DV AVI eller MPEG2 filer - välj själv. (MPEG2 krävs för att den ska kunna brännas som en DVD-skiva.) Export Movie om du vill ha en DV AVI-fil (kan ha fördelar om du vill göra kapitelmarkörer i Encore) Adobe Media Encoder om du vill ha en färdig MPEG2-fil. Använd de presets som finns för just DVD-produktion. Att texten blir kass kan beror på massor av saker. Roger här på forumet har flera gånger länkat till en bra sida om ämnet. /Max 0 Citera
Rogge Postad 17 december 2008 Postad 17 december 2008 Dessutom så blir texten i jätte kass kvalite när jag exporterar ut. Varför? Läs och följ det här för att få bra kvalitet på titlar: Great Titles with the DV Codec Tumregel: - Ser det bra ut på datorskärm ser det piss ut på TV. - Ser det piss ut på datorskärm ser det bra ut på TV. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.