Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå!

Är det någon som kan hjälpa mig.

Det jag vill göra är att få en text som glider igenom bild men går bakom karaktären i bild.

jag har koll på allt runt hur man gör texterna och så att de rör sig. Men hur får jag de att se ut som att texten är bakom människan i bild?

snälla hjälp mig:)

tack på förhand

Posted

Jag vet inte riktigt om du är bekant med termen "greenscreen"(grön skärm) där du filmar personen som du sedan tar bort det gröna och ersätter det med en annan bakgrund. På så sätt kan du också genom att ha texten i eget lager få texten att röra sig bakom personen.

Men om du menar att få texten att röra sig bakom personen med befintlig bakgrund (t.ex. ute i naturen) så vet jag inte riktigt hur man fixar det. Jag har dock sett ett program på SVT där inledande texten rörde sig även bakom personen som pratade.

Posted

Tänk på att texten inte behöver gå bakom personen utan det räcker med att den inte visas framför.

två halvor av textanimationen, en på varje sida av personen. Om du förstår vad jag menar.

/KN