Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis installerat Mac på en PC där hemma för jag vill ha möjligheten att kunna använda Logic Studio. Allt fungerar hur bra som helst, förutom att när jag ska installera Logic får jag detta felmedelande:

• Logic Studio Installer recommends that your system have a Quartz Extreme capable video card.

• Logic Studio Installer recommends that your system have 64 MB of VRAM; this system has only 0 MB of VRAM.

Jag har läst runt lite om detta, men har svårt att fatta allt tekniksnack. Jag har ett XFX GeForce 8500 GT 512mb i burken nu. Har det med att det inte fungerar till Mac?

Är det någon som vet ifall jag kan få mitt grafikkort att fungera på Mac genom PC? Om inte, vilket grafikkort behöver jag köpa som fyller de behov jag har. Jag behöver inget flashigt, vill egentligen att det ska vara så billigt som möjligt, bara det funkar. Hjälp mig någon!

Postad

Nja, du behöver nog inte byta grafikkort. Det är installeraren som testar systemet efter den hårdvara som finns i original macar. Du möter kraven med ditt grafikkort.

Det bästa är att gå in i installationsfilen för att stänga av kravet på grafikkort. Jag vet att jag gjorde det för något år sen när jag skulle installera något äldre program på en macbook, den har ju delat minne mellan grafik o ram.

Det var en enkel process i en textfil i installationspaketet men jag kommer inte ihåg riktigt hur jag gjorde. Följde några instruktioner på nätet...

Annars verkar fler ha problemet och en hel del lösningar på:

http://forum.insanelymac.com/lofiversion/index.php/t63893.html

"I can confirm that installing with Pacifist is a workaround for the VRAM problem and the Quartz Extreme error."

Lycka till

Postad

Danell, hur har du lyckats installera Mac på en PC? Trodde inte man kunde göra det. Jag har själv velat göra det för att kunna klippa i Final Cut.

Postad

Så vi talar om samma sak, Det man kan göra är att installera OS X på en "PC" dvs hårdvara som inte är ihopsatt av apple. Sen fungerar datorn som en "köpe-Mac" och teoretiskt ska alla program för OS X fungera däribland Final Cut.

läs mer på tex: http://hackint0sh.org/

Detta är inte helt enkelt och smärtfritt men det går.

/KN

Postad

Skrivet detta på min PC med OS X installerat. Fungerar finfint och det är endast när man stänger av datorn jag har en bugg. Man kan inte stänga av den genom menyn så man får trycka på knappen på datorn så gör den det. Inte så farligt. Asskönt med mac!

Postad

Asskönt med OSX menar du?

[besserwisser mode on]

Det gör inget om man är lite tydligare. Jag reagerade också innan med vissa uttryck.

Mac = en hårdvara byggd av Apple

OSX = en mjukvara (OS) byggd av Apple.

Att ha en Mac på en PC finns inget som heter. Precis som att säga att man har en PC på en Mac. Man säger att man har Windows/Linux på en Mac eller hur.

Har man installerat OSX på en PC så har man INTE en Mac hemma. Det är fortfarande en PC.

I fortsättningen för att jag ska sitta här hemma och vara nöjd så skriver vi rätt okej?

no hard feelings

:)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...