Gå till innehåll

Krasnogorsk 3


niclastörnblom

Recommended Posts

hejsan,,,,

köpte för ett tag sedan en k-3 16mm från ebay...

spegeln snurra och allt verka funka, utom en sak...hur tusan veva jag upp kameran så att den går utav sig själv? just nu så veva jag manuellt under "tagningarna" vilket inte funka för längre tagningar än 5 sekunder, om jag försöker mer än 5 sekunder så bryter jag handleden =) , har ej prövat filma med kameran än. men det måste finnas ngt sätt att veva upp kameran så att man inte behöva veva under tagningarna! tänkte om någon har erfarenhet av denna underliga manick, kanske kan hjälpa att förklara hur de funka egentligen!

 

tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

nää den går inte utav sig själv när man trycker på knappen, men därimot så kan man veva upp den motsols (då snurra spegeln) men sen när jag ha vevat ett tag och ska trycka av på knappen händer inget....därför undrar jag om jag måste veva manuellt under tagningarna? och iså fall är det rätt om det går motsols?

Länk till kommentar
Share on other sites

hrm....jäkligt knivigt....vet inte vad problemet är...antagligen så är det väl en fjäder som är borta eller något...för jag kan bara "veva" inte veva up mekanismen...tråkigt...ingen annan som har en bra idé på hur man kan lösa det...eller skulle man faxtiskt kunna filma små tagningar själv om man vevar under tagningarna, men då måste spegeln gå på fel hål, men de kanske inta ha ngn betydelse?

 

tack för all info jag fått =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

Hvis noen engang har prøvd å "reparere" kamera kan det være satt sammen litt feil.

 

På Youtube finnes det filmsnutter som viser hvordan man demonterer K3'en, men hvis den ikke blir montert riktig kan den "låse" seg og da får du ikke trukket opp fjæra.

 

Den må i såfall remonteres på ny.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...