Jump to content

Recommended Posts

Posted

Not A Roxstar (01:27)

Nu e den klar

Musikvideo jag gjorde till gruppen Odd Project med Scoob Rock & Bracey Hanson.

http://img84.imageshack.us/img84/3826/rockstar1ah7.png

Shot at 2008-11-02

Format: H264

Längd: 3 min, 50 sek

Utrustning: Canon HV30, After Effects CS3, Premiere CS3

Posted

Ser bra ut, snygg och välgjord. min kritik är väll kanske inte riktad rakt mot denna videon utan snarare hiphop/rap-videos i stort. Känns inte som att det kommit en nyskapande rapvideo på över 15 år. alla går ut på att man står och rappar och runt om kring är det massa brudar och bilar med stora fälgar (i alla fall de med lite budget), eller så är det bara nån som står och rappar framför en bluescreen med en massa effekter till? som sagt denna videon ser snygg och välgjord ut men vinner inga poäng i nytänkande!

Posted
denna videon ser snygg och välgjord ut men vinner inga poäng i nytänkande

Lyssnar knappt på sån musik. Men är det inte det som liksom är grejen inom rap/hiphop...massa brudar cash och lyxiga åk? Sen finns ju den där slummen typen av gangsta videos också. Nytänkande får mig nästan att tänka på eminem eller nåt så blir det bara parodi av allt. Verkar mest vara endera miserabelt eller helt liv i lyx och dra VISA överallt.

Men det är ju samma med metalvideos, det är inte så mycket nyskapande där heller. Har väl mest med en mall för hur videos ska se ut i olika genrer.

Posted

Tack för kritiken. Håller med om att musikvideon inte är den mest originella men ni måste förstå att det inte finns så mycket pengar i den branschen så man försöker göra det bästa av situationen. Har lite coola idéer till musikvideos men det kommer att kräva betydlig högre budget och som det ser ut nu så läggs det mindre o mindre pengar på musikvideos.

Är i storyboardsskedet till en musikvideo som kommer att bli riktigt grym. Låten är ganska djup o t.o.m lite politisk så det finns en bra grund för en grym video. Det kommer dock att ta några månader innan den blir klar.

Jag lägger upp musikvideon vi gjorde till Paul från Idol nästa vecka. vi ska spela in 2 scener som fattas på lördag.