NeoDeo Postad 29 september 2004 Postad 29 september 2004 Jag går en medieteknik-utbildning och ska snart läsa programmering, och ja måste välja mellan C++ eoch Java. Ska välja visuell teknik som inriktning senare och undrar då vilken programmeringskurs som är mest användbar för mig som ska hålla på med film m.m. Hört att C++ ska vara svårare än Java och dessutom snart "out of date" då "Csharp" eller nånting sånt ska vara bättre. 0 Citera
walfridson Postad 29 september 2004 Postad 29 september 2004 Personligen skulle jag välja java, kan du nog få nytta av. För webb etc. C++ är tungt. Du måste vara intresserad och sitta på fritiden också om du vill att det ska fastna :) C sharp skilljer sig inte mycket från C++, grunderna kan du lika väl lära sig i C. 0 Citera
Anstalter Postad 29 september 2004 Postad 29 september 2004 Jag hade tagit Java, det är lite lättare tycker jag och det är plattformsoberoende. (har ifs bara haft c++ A & B och precis börjat på Java B men vad jag har sett hittils tycker jag detta) Om jag inte har helt fel för mig är csharp utvecklat av microsoft....(tycker inte mer behövs sägas om den saken) 0 Citera
orange Postad 29 september 2004 Postad 29 september 2004 Flyttas från "Videoteknik" till "Disskussioner" /Rickard 0 Citera
Pace Postad 30 september 2004 Postad 30 september 2004 [citat=Anstalter]Om jag inte har helt fel för mig är csharp utvecklat av microsoft....(tycker inte mer behövs sägas om den saken)[/citat] Vilken osis att hela Voodoo Film (utom forumet) är byggd i Microsofts .NET. ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 30 september 2004 Postad 30 september 2004 *rysa vilt* Attans, & hit har ni lurat in oss intet ont anande stackare!? ;-) *s* 0 Citera
vetgirig Postad 6 oktober 2004 Postad 6 oktober 2004 Suck. C-hash är Microsofts rip-off av Java så det är inte alls likadant som C++ som sägs ovan utan likadant som Java. Java bygger i sin tyr på C/C++ syntax men har helt ändrat de objekt-orienterande delarna. Java är dock bättre att lära sig i mitt tycke. Kunskaperna är mera framtidssäkra än C++. PS En gång i tiden jobbade jag på ett svenska företag som sponsrade den svenske representanten i standardiseringskomitten för C++ och råkade då indirekt att påverka hur den standarden ser ut idag på en liten punkt. 0 Citera
vilcans Postad 6 oktober 2004 Postad 6 oktober 2004 Nu är jag vetgirig! vetgirig, vilken punkt då? :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.