Gå till innehåll

C++ eller Java?


NeoDeo

Recommended Posts

Jag går en medieteknik-utbildning och ska snart läsa programmering, och ja måste välja mellan C++ eoch Java. Ska välja visuell teknik som inriktning senare och undrar då vilken programmeringskurs som är mest användbar för mig som ska hålla på med film m.m.

Hört att C++ ska vara svårare än Java och dessutom snart "out of date" då "Csharp" eller nånting sånt ska vara bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag hade tagit Java, det är lite lättare tycker jag och det är plattformsoberoende. (har ifs bara haft c++ A & B och precis börjat på Java B men vad jag har sett hittils tycker jag detta)

 

Om jag inte har helt fel för mig är csharp utvecklat av microsoft....(tycker inte mer behövs sägas om den saken)

Länk till kommentar
Share on other sites

Suck.

 

C-hash är Microsofts rip-off av Java så det är inte alls likadant som C++

som sägs ovan utan likadant som Java.

 

Java bygger i sin tyr på C/C++ syntax men har helt ändrat de objekt-orienterande delarna.

 

Java är dock bättre att lära sig i mitt tycke. Kunskaperna är mera framtidssäkra än C++.

 

PS En gång i tiden jobbade jag på ett svenska företag som sponsrade den svenske representanten i standardiseringskomitten för C++ och råkade då indirekt att påverka

hur den standarden ser ut idag på en liten punkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...