sitting Postad 13 november 2008 Postad 13 november 2008 Hejsan! Det är så att jag jobbar med en ide, det jag har tänkt mig är att storyn är i framtida Uppsala. miljön ska va riktig grå o jävlig, typ som i t.ex. I'm a legend eller Silent city (kort film). så jag hade tänkt mig så här, i början så berättar han lite om sig själv osv, (filmen ska va i berättande form i början, typ att han spelar in en sorts dagbok i sin PDA.) han kommer gå runt o leta lite här och där, eftersom jag vill att folk ska se att det är i Uppsala det utspelar sig. men sen när mörkret faller över staden så ska killen ta sig tillbaka, men hör något som inte riktigt stämmer, alltså något han inte har hört förut. och början även få en känsla av att han är förföljd. men sen är det helt tomt, vad ska hända. ska han börja springa, eller försöka ta reda på vad ljudet kommer ifrån... ska va en kortfilm... inte riktigt skräck men lite sådär mörk och halv läskigt... dock vet jag inte riktigt om det ska va några action scener med heller... 0 Citera
Martin Öberg Postad 9 december 2008 Postad 9 december 2008 Det låter spännande, gillar den här sorten utav filmer. Vet inte hur mycket liv det behövs, låter bra redan. 0 Citera
Insaniac Postad 9 december 2008 Postad 9 december 2008 Jag har en idé till hur du borde forma den manusidén. Jag är ganska säker på att en skräckfilm av det där ej funkar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.