Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Försökte redigera klipp från en Sony hårdisk kamera, men ljudet kom inte med. Tror formatet är mpeg2.

Hur kan det komma sig. Har cs3 och sitter på en mac.

Postad

Svarad på 100 gånger... PPro gillar inte vissa MPEG-format. Ibland fungerar detta:

- Stäng Premiere Pro.

- I Encore-mappen eller After Effects-supporting files mappen finns en fil som heter ad2ac3dec.dll

- Den kopierar du in i Premiere Pro’s ”grundmapp”.

- Starta Premiere igen.

- Testa

/Max

Postad
Svarad på 100 gånger... PPro gillar inte vissa MPEG-format. Ibland fungerar detta:

- Stäng Premiere Pro.

- I Encore-mappen eller After Effects-supporting files mappen finns en fil som heter ad2ac3dec.dll

- Starta Premiere igen.

- Testa

/Max

Hej Max

Jag gjorde en sökning i ämnet innan jag skrev men jag måste gjort något fel för nu ser jag alla andra trådar. Hade för mig att det fanns ett par sådana frågor tidigare.

Tack för tipsen, se om det fungerar.

Postad

- Stäng Premiere Pro.

- Starta Premiere igen.

- Testa

/Max

Max jag hittar inte den filen, jag kanske skulle nämna att jag sitter på en mac.

Postad
Kom på det - dåligt med DLL;er där... hmm... måste kolla om det finns nån annan metod på mac.

/Max

Snällt av dig, bara att uppdatera tråden om du kommer på något.:-)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...