johancederholm Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Vår huvudperson vaknar upp i ett mörkt rum flera meter under marken. vad han heter kan kvitta, det vet han inte ens själv. Men de kallar honom 7743. De säger också att de står utanför Systemet. De kallar sig för Återfödda. Det kommer bli en lång resa kantad av märkliga karaktärer, genom annorlunda platser och inte minst genom hans egna splittrade minnen. Detta är en trailer för mitt och mina vänners första seriösa långfilmsprojekt. Observera att projektet fortfarande är under produktion så effekter och färgkorrigering är inte slutgiltiga.Dialog på engelska, 5 personer som mest inblandade i projektet, noll i budget. Filmat med en Panasonic NV-GS320. OBS: Trailern är inte längre publicerad online! Längd: 2:37 Glöm inte att kommentera ifall du undrar över eller vill påpeka något! 0 Citera
Mega99 Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Fotot var väl okej, men själva filmen och ljudet var kasst- Och då menar jag inte kasst som i Kvalitétskasst, utan dåligt. Satsa på bättre ljudutrustning, för man ska inte bara orka se på en film, utan även orka lyssna på den. Själva filmen fick jag inget direkt intryck av, men som sagt, fotot var okej :) 0 Citera
johancederholm Postad 29 oktober 2008 Författare Postad 29 oktober 2008 Fotot var väl okej, men själva filmen och ljudet var kasst- Och då menar jag inte kasst som i Kvalitétskasst, utan dåligt. Satsa på bättre ljudutrustning, för man ska inte bara orka se på en film, utan även orka lyssna på den. Själva filmen fick jag inget direkt intryck av, men som sagt, fotot var okej :) Tack för kommentaren. håller med om att ljudkvaliteten är allmänt kass, spelades in med kamerans inbyggda mikrofon. Till nästa projekt tänker jag satsa på bättre utrustning hela vägen. 0 Citera
johancederholm Postad 29 oktober 2008 Författare Postad 29 oktober 2008 snygga bilder. Skippa engelskan. tackar. det här var första och antagligen sista filmen med engelsk dialog. 0 Citera
bassbucket Postad 29 oktober 2008 Postad 29 oktober 2008 Ja, det kan nog bli helt okej när det är klart. Dock om jag vore du skulle jag hålla mig till att göra endast en trailer (och då menar jag att du lägger mer tid på den)ev. en kortfilm då 90 minuter är väldigt lång tid. Tror du att du kan hålla publikens intresse så länge? Om du tycker det så är det bara att köra, fast jag är tveksam till det. Den största bristen är engelskan, om du fick tag på en engelsktalande person för trailern vore det mycket bättre om du nu ska ha engelskt språk, eller helt enkelt få tag på en polare som är grym på uttal. Med tanke på klippen så kanske ni kan göra en voiceover istället, fixa bra mik och köra lite eq, kompressor och limiter osv så höjer ni ribban lite till för trailern. edit: fattade inte riktigt handlingen du hade skrivit på vimeo, kanske kolla över den? 0 Citera
johancederholm Postad 29 oktober 2008 Författare Postad 29 oktober 2008 Ja, det kan nog bli helt okej när det är klart. Dock om jag vore du skulle jag hålla mig till att göra endast en trailer (och då menar jag att du lägger mer tid på den)ev. en kortfilm då 90 minuter är väldigt lång tid. Tror du att du kan hålla publikens intresse så länge? Om du tycker det så är det bara att köra, fast jag är tveksam till det. Den största bristen är engelskan, om du fick tag på en engelsktalande person för trailern vore det mycket bättre om du nu ska ha engelskt språk, eller helt enkelt få tag på en polare som är grym på uttal. Med tanke på klippen så kanske ni kan göra en voiceover istället, fixa bra mik och köra lite eq, kompressor och limiter osv så höjer ni ribban lite till för trailern. edit: fattade inte riktigt handlingen du hade skrivit på vimeo, kanske kolla över den? Nästa film kommer troligtvis bli en kortfilm men vi har redan spelat in material för en långfilm till den här. Angående engelskan kan jag bara hålla med. Vi funderade faktiskt aldrig för en voiceover till just trailern, men det kan vara en bra idé. Handlingen har blivit väldigt invecklad och svår att förklara. Den funkade bra på papper men överföringen till filmmediet blev inte helt lyckad. Beskrivningen är inte helt klockren den heller, kanske ska skippa den helt och hållet? 0 Citera
bassbucket Postad 29 oktober 2008 Postad 29 oktober 2008 Nästa film kommer troligtvis bli en kortfilm men vi har redan spelat in material för en långfilm till den här. Angående engelskan kan jag bara hålla med. Vi funderade faktiskt aldrig för en voiceover till just trailern, men det kan vara en bra idé. Handlingen har blivit väldigt invecklad och svår att förklara. Den funkade bra på papper men överföringen till filmmediet blev inte helt lyckad. Beskrivningen är inte helt klockren den heller, kanske ska skippa den helt och hållet? Det jag menade med engelskan är just det att när svenskar (eller i övrigt icke engelsk-talande) ska prata engelska låter det oftast inte så trovärdigt. Detsamma gäller många svenska spelfilmer. Det är knackigt osv. Jag tror du har en bra filmide. Du behöver bara slipa lite på den. inte skippa beskrivningen. Det tror jag inte behövs, bara så länge du/ni vet vad budskapet med filmen är. Jag förstår någorlunda. Men när det gäller en trailer vill man ju gärna förstå handlingen för att bli nyfiken på filmen. Sen finns det ju trailers som man inte ska förstå heller. Men ja... 0 Citera
johancederholm Postad 30 oktober 2008 Författare Postad 30 oktober 2008 Det jag menade med engelskan är just det att när svenskar (eller i övrigt icke engelsk-talande) ska prata engelska låter det oftast inte så trovärdigt. Detsamma gäller många svenska spelfilmer. Det är knackigt osv. Jag tror du har en bra filmide. Du behöver bara slipa lite på den. inte skippa beskrivningen. Det tror jag inte behövs, bara så länge du/ni vet vad budskapet med filmen är. Jag förstår någorlunda. Men när det gäller en trailer vill man ju gärna förstå handlingen för att bli nyfiken på filmen. Sen finns det ju trailers som man inte ska förstå heller. Men ja... mm, precis. Om man inte är grym på ett språk är det bättre att hålla sig till det man kan (i vårt fall svenska). Ifall det inte är en av idéerna att det ska vara svengelska vill säga. Jag funderar på att klippa om trailern och kanske lägga på en voiceover (ifall jag får tag på någon hyffsad mikrofon) för att handlingen ska framgå bättre. I den här trailern tänkte jag aldrig särskilt mycket på handlingen utan mest på att välja ut klipp som jag tyckte om. 0 Citera
filipsvensson Postad 26 februari 2009 Postad 26 februari 2009 Tycker filmen ser cool ut och jag vill gärna se mer av den. Bra trailer och ja vill gärna se mer av sånt :) 0 Citera
johancederholm Postad 26 februari 2009 Författare Postad 26 februari 2009 Tycker filmen ser cool ut och jag vill gärna se mer av den. Bra trailer och ja vill gärna se mer av sånt :) Kommer troligtvis snart lägga ut några utvalda sekvenser ur filmen så att ni får se mer ;) 0 Citera
Fågelström Postad 28 februari 2009 Postad 28 februari 2009 Jag tycker att är intressanta kameravinklar och snygga miljöer/platser, men som ni tagit upp tidigare så låter engelskan lite töntig. Jag har svårt att få någon uppfattning om historien, men på något sätt intresserar den ändå mig. Så fortsätt! 0 Citera
johancederholm Postad 28 februari 2009 Författare Postad 28 februari 2009 Jag tycker att är intressanta kameravinklar och snygga miljöer/platser, men som ni tagit upp tidigare så låter engelskan lite töntig. Jag har svårt att få någon uppfattning om historien, men på något sätt intresserar den ändå mig. Så fortsätt! Ja miljöerna höjde verkligen filmen. det är som sagt första gången vi provade engelsk dialog och antagligen sista. Trevligt att du gillade kameravinklarna och inom en snar framtid kommer vi lägga ut mer material från filmen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.