Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Så äntligen släpper man nya Apple Macbook Pro. Som jag har väntat. Och vad besviken jag blev när jag insåg att INGEN av de bärbara macarna far firewire 400 port längre...

Hur ska man nu kunna tanka in sitt HDV-material?

Shit också...

Aldrig får man bli nöjd.

Postad

En liten sladd med 800 på ena sidan och 400 på andra, inte svårare än så. Dock med 400 prestanda. Jag har 800 på hårddisken och 400 på datorn och kör den varianten fast då åt andra hållet. Eller så skaffa en hårddisk med 800 direkt ;)

/j

Postad

Idiotiskt faktiskt :P Macbook Pro har visserligen möjlighet att köra firewire genom en adapter från 800 till 400. Men macbook då? Den har ingen typ av firewire utgång. Hur har apple tänkt där och alla datorer har glossy skärmar :S

Jag gillar de nya datorerna men det här blev jag riktigt besviken på.

Postad
En liten sladd med 800 på ena sidan och 400 på andra, inte svårare än så. Dock med 400 prestanda. Jag har 800 på hårddisken och 400 på datorn och kör den varianten fast då åt andra hållet. Eller så skaffa en hårddisk med 800 direkt ;)

/j

Viise inte att det fanns. Bra. Annars får man väl köra i expresscard porten. Vill ju kunna tanka direkt till en annan Firewire disk. Men Macbooken saknar ju båda dessa möjligheterna.

Postad

Det finns adaptrar från USB till Firewire att köpa. Apple kanske tänker att för att köra FCE/FCP så behövs ändå en MacBookPro, men de som bara kör iMovie då?

Postad

Fattar inte hur de tänker faktiskt, känns som de glömmer proffsen och bara satsar på konsumenterna, slimmar ner datorerna för att minimera antalet portar och bara tänker på designen. Blev lite besviken faktiskt. Men får fortsätta med min gamla macbook pro ett tag till ;). Den är ju fortfarande bra :D

Postad

Har kört mac i princip hela livet men nu är måttet rågat. Känns som om Apple tycker att det är viktigare att de bärbara passar i styrelserummet bredvid coffeetablebooks coh bredvid den stilrena hemmabion. Man satsar mer krut på att gå hem hos Café/Slitz läsare än att gå hem hos yrkesfolk. Apple har större marknadandelar än någonsin, men att ta ca: 67% mer betalt än motsvarande PC känns lite väl kryddat. Och för att få något stationärt som går att jobba med måste man upp över 25000:-, utan skärm.. LÖJLIGT...

Om Apple lägger mer krut på att synas i inredningstidningar än att tillgodose yrkesfolk så kommer nog försäljningskurvan att vända nedåt. Som Applekund är man van att betala mer av en användarbaserad anledning, designen har man fått på köpet. Nu känns det som det är tvärt om...

• 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...