Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan alla:) Jag och några kompisar håller på att göra en liten bondfilm för att det är kul. Det här jag visar nu är taget ur filmen så jag kanske lägger hela filmen sen. Bli inte arga för att jag la upp den på youtube, det bara blev så. Kolla gärna på filmen o ge kritik så jag vet vad jag kan göra bättre. Här har vi då länken:

Namnet Dead on monday är bara nåt jag skrev (: Den kommer inte heta det.

Postad

Jag hörde knappt vad de sa i filmen. Dels pga dåligt ljud och dålig engelska.

Använd stativ. Det blev jobbigt att kolla på skakiga klipp hela tiden.

Texta gärna om ni inte gör något åt er dialog.

Använd gärna lite musik, sfx/vfx.

Kanske en bil istället för skateboard?

Ska man kunna läsa vad det står i mobiltelefonen i början? Om man ska kunna det får ni nog göra om. Jag såg inte vad det stod.

Fast jag antar att ni inte är för seriösa med tanke på att ni gör en Bond film och inte en film med egna originella karaktärer?

Kul att se att ni använder olika miljöer i alla fall.

Postad

Jag rendera ut med låg kvalitet för dom som va me i filmen ville se den. Man ser inte vad det står på mobilen pågrund av den dåliga kvaliten. Vi är ju 13år så vi är inte fullärda i engelska, det kan jag skylla på (: Vi är inte jätteseriösa men inte jätteoseriösa heller i den här filmen. Mer kritik:)

Postad

Detta går inte att kritisera för att det är en oseriös lekfilm.

- Och sen så är åldern aldrig en ursäkt! Är ni inte så bra på engelska så gör inte filmer med ENGELSK dialog då. Så lätt är det.

Postad
Men är det inte bättre att prata mycket engelska så man lär sig? Det har jag fått lära mig i skolan.

Det är korrekt! Övning ger färdighet!

Men "skolan" (som i grundskolan) lär också ut att vi ska göra som vi blir tillsagda och vill mer än något annat få oss att acceptera det som är, utan att ens överväga alternativ till andra levnadssätt än det rådande i Sverige. "Den dolda läroplanen", "Govermentality", skolan kryllar av saker varken elever eller föräldrar är medvetna om! De har en uppgift att guida in oss i ett samhälle där vi går runt och tror att vi gör de val vi vill, men i själva verket blir styrda mot det de styrande vill att vi ska välja... Skolan är inte alltid så snäll och rätt.

Så var kritisk! även till din skola.

Det är väl min poäng i det hela..

Förövrigt tycker jag er film är relativt härlig! Gillar den korta åkningen i början vid resturangens uteservering! ... skate-/jaktscenen är däremot bottenskrap.

Postad

Skatescenen kan jag hålla med om, nåt som vi kom på för att vi åkte skateboard till inspelningsplatsen. Tack för svaret lump, du är inte väldigt negativ som väldigt många andra här.

Postad
Det är korrekt! Övning ger färdighet!

Men "skolan" (som i grundskolan) lär också ut att vi ska göra som vi blir tillsagda och vill mer än något annat få oss att acceptera det som är, utan att ens överväga alternativ till andra levnadssätt än det rådande i Sverige. "Den dolda läroplanen", "Govermentality", skolan kryllar av saker varken elever eller föräldrar är medvetna om! De har en uppgift att guida in oss i ett samhälle där vi går runt och tror att vi gör de val vi vill, men i själva verket blir styrda mot det de styrande vill att vi ska välja... Skolan är inte alltid så snäll och rätt.

Så var kritisk! även till din skola.

Det är väl min poäng i det hela..

Förövrigt tycker jag er film är relativt härlig! Gillar den korta åkningen i början vid resturangens uteservering! ... skate-/jaktscenen är däremot bottenskrap.

Redigt bra sammanfattning av Skolan.

Ang. din profilbild så har ni båda rätt i frågan.

Postad
Redigt bra sammanfattning av Skolan.

Ang. din profilbild så har ni båda rätt i frågan.

Tackar!

är det min profilbild vi snackar om? eller premierepros?

Postad

vadå, filmen var härlig. vi alla har haft dålig engelska, och övning ger färdighet. keep up the good work! jag undrar hur en svensk bond film skulle va :P

hejsan bond, jag har väntat på dig*

du kommer aldrig att ta mig levande*

dööööö*

haha skulle säkert bli som de svenska polis filmerna med mikael persbrant, riktigt fail!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...