Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Halloy! har använt XL2 i lite mer än ett halvår och fick i veckan hem 3x objektivet.

Kan bara säga att jag blev frälsad, vilken underbar känsla att kunna gå ner till 24mm utan någon distorsion.

Detta är ett litet test för en större produktion. Allt var handhållet.

http://img508.imageshack.us/img508/2865/logatb4.png

MÄNSKOHAMN (För bättre inlevelse, se det i fullskärm)

Trevlig tur, och för er som funderar över om 3x objektivet är värt kosingen,

ladda då ner den högupplösta 962x542 versionen.

Postad

Jag fick tunnelseende när jag tittade på det här, helt fantastiska bilder! Älskar bilderna med den ensama piren, det ser så otroligt vackert ut! OJ oj oj! Det var faktiskt det finaste (trots den dystra klangen) jag har sett på länge.

Är hemma på lunch nu, har haft en relativt seg förmiddag... men jag sken upp efter det här, nu är jag munter och redo för en andra rond!

Tack!

Massa creds till dig, du är en duktig fotograf!

Postad

Jättetack Lump, vad vänligt av dig! Och vilken fin beskrivning du gav. :)

Hoppas du får en härlig kväll!

Angående musiken så prövade jag med Eric Serras overture för The Big Blue, vilket funkar bra till och med titeln, därefter blir musiken för mäktig för bilderna. Denna musik kändes som den befann sig inom samma kraft som bilderna.

Vänligen,

David

Postad

Ja, x3 gluggen är riktigt vass... mycket trevlig att jobba med. Det jag skulle önska på den var bildstabilisator, men oftast så går det bra utan...

Mycket bra stämning... jag gillade timelamps fotot i början... riktigt stabild för att vara filmat från en båt, var det också handhållet... eller hade du stält ner kameran där?

Topp... ser fram emot en full produktion med detta.

Postad

Härligt Markus!

Allt är från axeln och stadigheten kommer bland annat ifrån att jag tog stöd av räcket vid fören. Samt att färjan var stor och gungade inte det minsta. Sedan hade jag objektivet på 24mm så det hanterade mina ryck bra. Men tittar man på fotot i klippet där det står "UR FUNK" så skakar min arm rätt rejält...

Ha det gott!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...