Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För långa scener var väl ganska dumt sagt. Det finns många filmer som använder sig av långa scener och som är makalösa.

Denna films problem var inte långa scener, det var brist på något intressant, något bra, helt enkelt.

Postad
För långa scener var väl ganska dumt sagt. Det finns många filmer som använder sig av långa scener och som är makalösa.

Denna films problem var inte långa scener, det var brist på något intressant, något bra, helt enkelt.

Filmer som använder långa scener brukar ha något intressant som händer i scenen, inte bara en stillastående kamera som filmar gröna buskar.

Postad
Filmer som använder långa scener brukar ha något intressant som händer i scenen, inte bara en stillastående kamera som filmar gröna buskar.

Det var ett hållbart argument, absolut. Men du förklarade dig ganska dåligt i det första inlägget.

Postad

Konstfilm gör du ju, upplevs av många som konstig film. Snyggt foto ;) Övrig kritik kan du knappast få över internet. Tycker du ska fortsätta med ännu konstigare film, utan förutfattade tillrättalagda slutsatser.

/nils

Postad
Haha okej, eftersom det var NOLL konstruktiv kritik eller något som helst konkret i era inlägg så tolkar jag det som att ni inte är rätt publik

Det går att se det konstruktiva i all kritik- Beror helt enkelt på om man vill lyssna på kritiken eller bara avfärda den.

Postad
Det går att se det konstruktiva i all kritik- Beror helt enkelt på om man vill lyssna på kritiken eller bara avfärda den.

Nej det tycker jag inte, ofta ogillar folk saker av helt andra anledningar än att filmen i fråga verkligen är dålig. HUUUUR Som helst, visst kan jag ta det som om att scenerna är lite väl långa, men det är meningen. "Orkade inte se klart" är inte konstruktiv kritik. "Filmen hade brist på något bra" är inte heller konstruktiv kritik eller konkret.

Jerneby Film, vi gör gärna konstigare film. Jag skulle nog inte kalla den här för konstfilm då det låter så jäkla pretentiöst. Filmen kanske inte följer normala mönster, men vi försöker inte göra något konstnärligt lika mycket som vi försöker underhålla. Tack för svaret!

Postad

orkade inte heller se klart. Filmen kanske var bra? Om jag inte såg helt fel tror jag ni använde några klipp flera gånger om och om igen i början?

Kom att tänka på monty pythons holy grail, då tappade jag sugen och stängde av, kanske var det jämförelsen?

The holy grail är ju en extremt bra film...

Men ja, du får ingen konstruktiv kritik av mig. Men så gick det till när jag klickade på din länk.

Postad

"Klippen är för långa" är väl visst konstruktiv kritik? Du kan ju lära dig att "Okej, så här långa klipp går inte hem hos publiken".

För övrigt så går upprepade klipp inte heller hem.

Postad
"Klippen är för långa" är väl visst konstruktiv kritik? Du kan ju lära dig att "Okej, så här långa klipp går inte hem hos publiken".

För övrigt så går upprepade klipp inte heller hem.

Nej för det är relativt, vissa tycker om långa klipp, andra inte. Det kan man ju kanske säga om all kritik, men just i det här fallet så grundar det sig nog mer i brist på tålamod. Jag kan förstå ifall man klagar på att skådespeleriet är fett kefft och att filmen blir tråkig mot slutet (kritik jag hört från annat folk). Men seriöst, ifall man inte klarar av en minut utan att bli stimulerad av ett scenbyte så borde man pröva lite meditation.

Nu låter jag som om jag inte kan ta emot kritik, vilket jag inte kan, så ta med det i beräkningen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...