Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad använder du för program?

Du kan inleda med att maska bort allt blått för hand som din hand inte kommer att täcka. När man väl ska keya bort färgen gör man det oftast bäst med att göra det i flera steg o flera lager. Ta bort lite av det olika blåa för varje "key" du lägger på (så att man inte måste höja tröskelvärdet för mycket och därmed inte ta bort sådant som ska bara kvar = handen i det här fallet) Sen för att få bort de fula kanterna som kommer intill handen underlättar alltid lite blur. Men som sagt, allt beror väl på vad du använder för program, jag har bara erfarenhet av AE.

Sedan, den blå färgen. Kanske inte helt optimal för bluescreen. Satsa på en ljusare blå och bättre ljus. Sedan så rekommenderas det inte att objektet i bild som ska vara kvar efter att de blåa keyats bort är så pass nära. Färgspill o skuggor med mera.

Det här var då mina tips, dock har jag inte alltför mycket erfarenhet av den här sortens arbete så det finns säkert folk där ute som har bättra och fler tips på hur man kan gå till väga.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...