Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Satt o lekte lite i AE för nån månad sen

inget märkvärdigt, inget ljud heller tyvärr (hade vart en jäkla impakt annars)

men det lilla är mitt bidrag

http://heist.se/port

Jo till en början bra men det ser inklippt ut. Kanske för starka färger, dålig "acting". Kanske inte var meningen att göra "Demon face warp" från början eller?

Postad

den är klippt bara i början.... o acting

omg ska vi ens prata om det ?

hade bara ett tillfälle när hon ställde upp så jag var tvungen o utnyttja :P

men tanken var att testa o framkalla en wrap

Postad
Ännu ett resultat av en tutorial? ;)

Jag tycker inte det är något fel på det... man lär sig sjukt mycket utav att titta på tutorials av olika slag. Helt klart! Sen kanske man ska skriva ut att filmen är skapad efter en tutorial i stil med "Det här är mitt resultat, gjord efter Andrew K tutorial "Demon face warp". Vad tycker ni?". Bara för att undvika misstänksamma komentarer om att det kanske är gjort efter en tutorial.

Så kan man kritisera filmen i sig och utförandet istället :)

Jag gillade den iaf, det ger en cool effekt!

Postad

Jo visst är det en väldigt bra effekt. Men prova att sök på typ demon face warp på youtube kommer du att märka att det finns några stycken.

Originellt? Nja....

Som jag ser Andrew´s tutorials (vilka för övrigt jag ser som en av de bästa källor att lära sig AE) är att man...okej, leker med programmet, eller följer en tutorial. MEN. Att du gör något eget kreativt av teknikerna som används.

Personligen så är jag extremt trött på ätt se mr. Kramer´s arbeten i filmer, där det utan tvekan märks att man följt en tutorial till punkt och pricka.

Använd tekniken och gör något eget.

Har själv följt många av hans tutorials, men att posta ex "demon face warp" på ett filmforum vore lite som att säga jag kan AE enbart om jag följer tutorials.

Nä, nu är det dags att dra iväg på äventyr....

Postad

haha

jag gick genom tutorialn för mig själv.. sen hittade jag denna forum och tänkte bara lägga upp.

jag var inte alls ute efter kommentarer eller kritik ;)

men håller med... såg på youtube.... finns fruktansvärt många wraps :S

tur att jag inte la upp den där :P

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...