Gå till innehåll

Alva-Märta trailer v.2


premierepro

Recommended Posts

Hejsan:) Det finns säkert några som har sett den gamla trailern har på voodoo film.

Vi bestämde oss för att börja spela in om hela alva-märta för att jag har en bättre kamera än förut och för att vi har ändrat manuset så det blir mer seriöst. :) Jag orkar inte lägga upp i HD för att jag ska dra snart :) (på Coldplay) xD. Den är filmad med Sony hvr-z1. Hoppas ni gillar den :P.

Länk till kommentar
Share on other sites

Men, ja... den sa ju inte speciellt mycket.

Inte mycket alls..

 

Jag tycker ni överskattar kameran. Visst, bra kamera är ju bra att ha, men en bra kamera ger inte bättre filmer. Detta var ju ingenting annat än bildkvalitéts involverat, för det finns ingenting att kommentera på. Ingen story, ingen dialog.. ingenting. Bara en massa klipp som för min del likagärna kunde varit stillbilder allihopa.

 

"Inspelning pågår", jaha, varför postar du onödigt skit nu för då, när filmen inte ens är klar? Håll inne allt iver tills du faktiskt har någonting att visa.

 

Lycka till med inspelningen iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

En dag kände jag för att göra en film, men jag hade inga idéer så jag gjorde en dålig film.

 

alltså kan du definiera "dålig"? det är liksom i betraktarens ögon vad som är dåligt, så att dra det till den objektiva nivån gör ju att du blir en subjektivsinfantinist. dålig är ju från latinskans "cibi" vilket betyder att inte vara bra. "Cibi condimentum fames", dålig är lika med olycka, ett uttryck som mercidus II myntade. så tänk innan du skriver...

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså kan du definiera "dålig"? det är liksom i betraktarens ögon vad som är dåligt, så att dra det till den objektiva nivån gör ju att du blir en subjektivsinfantinist. dålig är ju från latinskans "cibi" vilket betyder att inte vara bra. "Cibi condimentum fames", dålig är lika med olycka, ett uttryck som mercidus II myntade. så tänk innan du skriver...

 

Wow, wannabe-smart? :P

Detta är ingen film, det är småklipp som filmats på 10 minuter/en kvart och som endast är här för att promota hans upcoming film... Varför inte bara promota ditt projekt i FilmCafé forumet? Starta en produktionsdagbok, eller vafan, varför inte bara VÄNTA TILLS DU HAR NÅGOT ATT VISA UPP?

Länk till kommentar
Share on other sites

alltså kan du definiera "dålig"? det är liksom i betraktarens ögon vad som är dåligt, så att dra det till den objektiva nivån gör ju att du blir en subjektivsinfantinist. dålig är ju från latinskans "cibi" vilket betyder att inte vara bra. "Cibi condimentum fames", dålig är lika med olycka, ett uttryck som mercidus II myntade. så tänk innan du skriver...

 

Hahaha! det här var ju det värsta!

Wikipedia i en annan tab medan du skrev eller? haha kom igen, vafan!?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha! det här var ju det värsta!

Wikipedia i en annan tab medan du skrev eller? haha kom igen, vafan!?

 

hehe tack.. nä men wikipedia är ju en flerspråkig internetbaserad encyklopedi med öppet innehåll som utvecklas av sina användare. men jag har studerat definitionsformernas struktur på en privathögskola med indepent utbildning så jag kan en del. snackade med min lärare, som är professor i språkkultur, i förra veckan, och han sa att koloniseringen i afrika har påverkat språket från många olika vinklar, så tänk lite innan du skriver...

Länk till kommentar
Share on other sites

hehe tack.. nä men wikipedia är ju en flerspråkig internetbaserad encyklopedi med öppet innehåll som utvecklas av sina användare. men jag har studerat definitionsformernas struktur på en privathögskola med indepent utbildning så jag kan en del. snackade med min lärare, som är professor i språkkultur, i förra veckan, och han sa att koloniseringen i afrika har påverkat språket från många olika vinklar, så tänk lite innan du skriver...

 

Stor bokstav i början av varje mening Mr.Wanna-seem-smart-on-the-net.

Oberoende av språk så är "Dåligt" ett objektivt påstående, vilket innebär att hälften av det du skrivit är bullshit som inte alls är relevant till ämnet- Och vi vet alla att 'Independent Utbildning är lika mycket värt som kvinnor i Saudi Arabien.

 

So cut the crap, would you?

Länk till kommentar
Share on other sites

Stor bokstav i början av varje mening Mr.Wanna-seem-smart-on-the-net.

Oberoende av språk så är "Dåligt" ett objektiv påstående, vilket innebär att hälften av det du skrivit är bullshit som inte alls är relevant till ämnet- Och vi vet alla att 'Independent Utbildning är lika mycket värt som kvinnor i Saudi Arabien.

 

So cut the crap, would you?

 

Kan du utveckla vad du menar med att det är ett objektivt påstående, då det är precis tvärtom? Saudi Arabien, du tänker möjligtvis inte på Saudiarabien? Nä du, Tobbe, ta det lugnt med din överklassattityd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker Linusss är väldigt bra på att ge kritik, not. Han skriver typ dåligt på alla filmer. Säg vad jag kan göra bättre istället för att bara säga att det är dåligt.

 

Suck...gör bättre filmer(sorry megafjant99) istället för att klaga på mig. Tänk om alla skulle göra en tråd så fort de rört kameran.

Länk till kommentar
Share on other sites

Suck...gör bättre filmer(sorry megafjant99) istället för att klaga på mig. Tänk om alla skulle göra en tråd så fort de rört kameran.

Whaaat? Vartifrån fick du för dig att förolämpa mig? :P

 

Kan du utveckla vad du menar med att det är ett objektivt påstående, då det är precis tvärtom? Saudi Arabien, du tänker möjligtvis inte på Saudiarabien? Nä du, Tobbe, ta det lugnt med din överklassattityd.

 

Om ett gott skratt förlänger livet så förtjänar du ett tack.

Nej, du har helt rätt, jag skrev fel där :P Det är självklart subjektivt. Hursomhelst så har språkets utveckling genom åren inte någon som helst betydelse på hur meningen med ordet Dåligt används- Så det ändrar inte det faktum att det du skrev är nonsens.

 

Sen måste jag fråga, Öberg, som i Martin Öberg?

Länk till kommentar
Share on other sites

Om ett gott skratt förlänger livet så förtjänar du ett tack.

Nej, du har helt rätt, jag skrev fel där :P Det är självklart subjektivt. Hursomhelst så har språkets utveckling genom åren inte någon som helst betydelse på hur meningen med ordet Dåligt används- Så det ändrar inte det faktum att det du skrev är nonsens.

 

Sen måste jag fråga, Öberg, som i Martin Öberg?

 

Faktum är att det är just det det har, min fekaliedoftande herre, då det inte alltid har haft samma innebörd.

 

Martin Öberg? Vem i Den Store Skogsälgens namn är det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Faktum är att det är just det det har, min fekaliedoftande herre, då det inte alltid har haft samma innebörd.

 

Martin Öberg? Vem i Den Store Skogsälgens namn är det?

 

Även om dåligt inte alltid hetat just dåligt så har det alltid funnits yttryck för samma slags mening. Idag finns ju "Jättedålig", "Extremt dålig", "Mindre dålig" för att justera innebörden och styrkan i meningen. Det spelar ingen roll om språket är Thai, ens intryck av ett verk är fortfarande detsamma, och då använder vi det tillgängliga språket för att beskriva det.

 

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 § och 5 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Ovårdat språk och personangrepp.

 

Mvh lilla_farbrorn

Moderator, Voodoo Film forum

Länk till kommentar
Share on other sites

Även om dåligt inte alltid hetat just dåligt så har det alltid funnits yttryck för samma slags mening. Idag finns ju "Jättedålig", "Extremt dålig", "Mindre dålig" för att justera innebörden och styrkan i meningen. Det spelar ingen roll om språket är Thai, ens intryck av ett verk är fortfarande detsamma, och då använder vi det tillgängliga språket för att beskriva det.

 

Redigerat med anledning av Voodoo Film forums regler 1 § och 5 §.

Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med administratören.

 

Ovårdat språk och personangrepp.

 

Mvh lilla_farbrorn

Moderator, Voodoo Film forum

 

Faktum är att det har faktiskt inte alltid betytt dåligt. Det finns skrifter från 300 f.k som visar att "dåligt" var något "excentriskt". Sen kommer den där obligatoriska du-är-ful-dissen, förstås, eftersom du endast har fjun nere i brallorna än så länge. Så, din 15-årige fekalieförtärande scrotumliknande skinnråtta, skippa pubisdissarna. Ditt pubertala sinnestillstånd lyser igenom och lämnar ett sorgligt spår efter sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...