Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har klippt ihop en film i CS3 där källformatet var mpg-filer. DVD:n som jag bränt ut hackar vid uppspelning och jag misstänker starkt att det är mpg.formatet som är orsaken. Nu har jag konverterat om källfilerna till avi istället och vill testa om det bllir bättre.

Min fråga: Kan man då importera avifilerna så att de "ersätter" mpg.filerna direkt på timeline. (Har läst nånstans här på forumet att det ska gå men hittar det inte igen)

Tacksam för svar från nån som vet...

Postad

Det är 720p hd AVC/H.264 (Sanyo Xacti HD700) som jag konverterade om till mpeg2 för att kunna arbeta med det i CS3. (bedrövligt att inte CS3 klarar mpeg4 förresten)

Postad

Då är det nog ett konverteringsfel när du bränner. Kolla så det är rätt framerate och fieldorder vid renderingen till MPEG2 (vid DVD bränningen).

Håller med om h.264/AVCHD/whatever mpeg4 problematiken, men AVCHD-stöd finns i kommande versionen av Premiere Elements (7.0) och den 23: e September kommer CS4 att basuneras ut...

Förbered dig på att köpa ny burk (om du inte redan har en racermaskin) - att klippa i AVCHD är inte roligt...

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...