Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

jag undrar hur man gör om man har flera klipp som man vill ha i samma längd, men inte vill

ändra ett i taget (genom att dra i klippet) eftersom det blir ett evighetsjobb. Finns det något bra sätt att göra det på? Jag annvänder premiere pro 2.0

Postad

Enda sättet i PPro, så vitt jag minns utan att ha det öppet, är att:

- Stillbilder kan ställas vid import.

- Videoklipp måste läggas ovanför varandra och sedan drar man en lasso och kortar dom genom att dra i kanten. Iofs också jobbigt om dom är av olika längd (du kan kapa ett gäng klipp som ligger ovanpå varandra med Ctrl-K).

/Max

Postad

tack för svaret :)

- Stillbilder kan ställas vid import.

/Max

menar du då man ändrar under speed/duration? i så fall, så är ju grundinställningen 5 sek, kan man ändra den någonstans för annars måste man ändra varje för sig? Just när man importerar stillbilder ser jag ingen inställning för längd

Postad
tack för svaret :)

menar du då man ändrar under speed/duration? i så fall, så är ju grundinställningen 5 sek, kan man ändra den någonstans för annars måste man ändra varje för sig? Just när man importerar stillbilder ser jag ingen inställning för längd

Grundinställningen för stillbilder ställs i edit > preferences, men har du redan importerade stillbilder påverkas dom inte (du får importera dom igen).

Speed/Duration fungerar endast på ett klipp i taget.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...