Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan alla :)

Jo, jag har just införskaffat mig en Canon XH-A1, eller ja, inte precis nu utan för typ två veckor sedan.

Grejen är att jag och mina kompisar hade tänkt att från början göra lite små-sketcher för att senare göra en film!

Men vi har INGA som helst idéer, hur ska vi gå tillväga då vi gärna vill sätta igång och göra någonting.

Ska vi typ sitta runt ett bord och komma med massa korkade förslag för att sedan bestämma oss för något?

Det ska vara likt kvarteret skatan för er som har sett det ( små humorsketcher )

Aja jag är väldigt tacksam för förslag.

Sen undrar vi också, alltså tänk om man gör något skämt, så har någon annan redan gjort det? :/ Hur ska vi veta det då?

Tack på förhand :)

Postad

En Kock program sketch och en Inrednings program sketch kan ju aldrig sitta fel.

Laga nåt äckligt och låt någon provsmaka, eller inred åt en alkis.

Postad

eller ta gamla klassiker som att vattna blommorna en annan trampar på slangen vattnaren tittar i slangen en annan kliver av slangen... osv

Postad

Vill inte verka trakig eller nat, men las en bok. Ibland har jag svart att tanka pa boken for att jag far sa manga ideer utanfor boken.

Om det ar for trakigt kan du ju alltid spr'a'nga upp en roddbat :)

Postad

eller göra misslyckade bondvinjetter som att råka sjuta kameramannen gå in i en stålpe presis när man vänder sig om för att sjuta eller nåt. jag har en greenscreen vinjett att bidra med om du vill ha

• 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...