Spiritual_Chaos Postad 20 juli 2008 Postad 20 juli 2008 Har arbetat med en film i Premier Pro. Eller filmen består bara av PNG-bilder och Photoshoplager som har rört sig med hjälp av keyframes. När jag drar ut filmen som DV AVI så blir det Interlace-ränder vid snabba förflyttningar av bilder. Jvligt fult. Om man har ett videorpjekt som inte består av ngra videofiler alls utan bara bilder, kort etc - ska man fortfarande tanka ut det från Premier som interlaces, eller ska man välja Progressiov Scan. Eller ska man ha Interlace fast de-interlaca filmen? Någon som har bättre koll än mig? 0 Citera
High1ander Postad 21 juli 2008 Postad 21 juli 2008 Har arbetat med en film i Premier Pro. Eller filmen består bara av PNG-bilder och Photoshoplager som har rört sig med hjälp av keyframes. När jag drar ut filmen som DV AVI så blir det Interlace-ränder vid snabba förflyttningar av bilder. Jvligt fult. Om man har ett videorpjekt som inte består av ngra videofiler alls utan bara bilder, kort etc - ska man fortfarande tanka ut det från Premier som interlaces, eller ska man välja Progressiov Scan. Eller ska man ha Interlace fast de-interlaca filmen? Någon som har bättre koll än mig? Nej du ska inte de-interlace, som du sa forst, progressive scan ar valet. 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 22 juli 2008 Författare Postad 22 juli 2008 ok, tack. har en till fråga. När jag har en bild som jag zoomar eller in på under en viss tid och samtiidgt använder blur så flimrar bilden. Någon som vet vad det beror på ? 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 23 juli 2008 Författare Postad 23 juli 2008 Drar ut filen som DV AVI, pal och PROGRESSIVE SCAN. DÅ ser det ut såhär, screengrab från VLC media player... Vad är fel nu då? :/ (bilden är utdragen, är 16x9 egentligen) http://img104.imageshack.us/img104/5571/vlcsnap92688sn0.jpg 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 24 juli 2008 Författare Postad 24 juli 2008 Märkte att projektet jag arbetade på var satt som interlace och inte progressive scan. Det borde väl vara boven i dramat ? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.