Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har arbetat med en film i Premier Pro. Eller filmen består bara av PNG-bilder och Photoshoplager som har rört sig med hjälp av keyframes. När jag drar ut filmen som DV AVI så blir det Interlace-ränder vid snabba förflyttningar av bilder. Jvligt fult.

Om man har ett videorpjekt som inte består av ngra videofiler alls utan bara bilder, kort etc - ska man fortfarande tanka ut det från Premier som interlaces, eller ska man välja Progressiov Scan. Eller ska man ha Interlace fast de-interlaca filmen? Någon som har bättre koll än mig?

Postad
Har arbetat med en film i Premier Pro. Eller filmen består bara av PNG-bilder och Photoshoplager som har rört sig med hjälp av keyframes. När jag drar ut filmen som DV AVI så blir det Interlace-ränder vid snabba förflyttningar av bilder. Jvligt fult.

Om man har ett videorpjekt som inte består av ngra videofiler alls utan bara bilder, kort etc - ska man fortfarande tanka ut det från Premier som interlaces, eller ska man välja Progressiov Scan. Eller ska man ha Interlace fast de-interlaca filmen? Någon som har bättre koll än mig?

Nej du ska inte de-interlace, som du sa forst, progressive scan ar valet.

Postad

Drar ut filen som DV AVI, pal och PROGRESSIVE SCAN. DÅ ser det ut såhär, screengrab från VLC media player... Vad är fel nu då? :/ (bilden är utdragen, är 16x9 egentligen)

http://img104.imageshack.us/img104/5571/vlcsnap92688sn0.jpg

vlcsnap92688sn0.jpg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...