Gå till innehåll

Hamptons Internationella Filmfest


Opus

Recommended Posts

Idag är jag fruktansvärt glad. Jag fick nyss reda på att min film ska få vara med i Ungdomsblocklet på Hamptons filmfestival.

 

http://www.hamptonsfilmfest.org/

 

Det känns ju jävligt spännande att folk som Steven Spielberg, Steven Soderbergh, Aidan Quinn, Wes Craven, Martin Scorsese, Bill Murray och Ed Harris har varit gäst där. Man börjar tänka hur stor chanserna är att en lika stor stjärna kanske råkar se just min film. Förmodligen gör de inte det eftersom min film deltar i ungdomsblocket, som förmodligen är lite mindre än de andra; men det verkar vara en stor festival. Jag blir pepp, pepp som fan.

 

(Ursäkta om jag verkar lite egocentrisk, jag är bara glad och har slut på vänner att ringa till.)

Länk till kommentar
Share on other sites

orange, jag hade med den i uppsalas regionsfestival och sen hade de en extra kopia tror jag. Hon informerade mig om festivalen före sommaren och skickade iväg kopian hon hade. Jag tänkte inte mer på det.

 

Tänkte för några veckor sedan vad som hade hänt, men antog att jag inte kommit med eftersom ingen hört av sig. Men se vad fel man kan ha ibland :)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jajemen. Ska ta med kameran och göra en liten resedokumentär tänkte jag, kring festivalen och sådär :). Antingen pejjar skolan eller så pungar mina föräldrar ut med pengarna. Dock får jag reda på i Oktober om jag vinner eller inte, men det känns som att jag gärna åker dit även om jag vet att jag inte vinner min klass :).

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Ja nu är det lite drygt en vecka kvar och jag kommer åka tillsammans med min kompanjon street. Vi ska dessutom göra ett reportage för UR-ledda programmet, Garagefilms räkning. Vi har fått drygt 9000 i bidrag och det känns smått overkligt att man ska åka till New York. Shit vad galet.

 

Nåväl, det lär säkert komma upp något här senare, vi tänkte försöka göra lite "New York"-coffeshop-filmer eller nåt :).

Länk till kommentar
Share on other sites

http://it-gymnasiet.info/~andreas.ohman/pan.wmv

 

[citat=blund]Sååå jävla häftigt! Lycka till! =)

 

Har ju hört en del om filmen, sugen att se den. Ligger den uppe nånstans för tillfället? Försökte ladda hem från nån typ skolsida förut men det gick inte.[/citat]

 

Tack för allt stöd, är ju kul att vissa tycker det är kul och ja vem vet vilka kontakter man kan få där, eller så får man inga alls, hur som helst kommer det bli en upplevelse.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...