Jonsson Postad 17 juni 2008 Postad 17 juni 2008 Fridens gottfolk! Har fått problem sedan jag köpte en extra hårddisk till medialagringen (dvs. 2 X sata i datorn), som ju PPCS3 vill ha. Det har börjat dyka upp felmedelanden enligt rubriken & dessa röda filmrutor förpestar mina HDV projekt. Testade att rensa mpeg index & mala om den processen, men ack nej. Något tips innan jag hänger ut kameran & datorn som fender på båten? MVH / Jonsson 0 Citera
Rogge Postad 17 juni 2008 Postad 17 juni 2008 Fridens gottfolk! Har fått problem sedan jag köpte en extra hårddisk till medialagringen (dvs. 2 X sata i datorn), som ju PPCS3 vill ha. Det har börjat dyka upp felmedelanden enligt rubriken & dessa röda filmrutor förpestar mina HDV projekt. Testade att rensa mpeg index & mala om den processen, men ack nej. Något tips innan jag hänger ut kameran & datorn som fender på båten? MVH / Jonsson HDV har många gånger drop outs på banden. Du använder Premiere Pro CS3.2 (?). När Premiere Pro CS3.2 upptäcker en drop out som är tex 10 frames lång så läggs 10 röda frames till istället för att avbryta capture, därav dom röda rutorna. Om du spelar upp ett klipp och får se dom röda rutorna, gå till Windows > Info så kan du läsa mer om vad som hänt och på vilken ruta det händer. När du fångat video kan du också gå till Window > Info för att se om det klipp du fångat har några problem. Lägg också märke till den lilla röda iconen längs ned till höger på skärmen. 0 Citera
Jonsson Postad 19 juni 2008 Författare Postad 19 juni 2008 Super Nice Rogge! Det förklar nog också varför ljudet blev så löjligt mycket förskjutet. Många tack & må solen lysa på dig hela midsommarhelgen! / Jonsson 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.