Bleckert Postad 20 maj 2008 Postad 20 maj 2008 Kortfilm som spelades in i Trosa och Nyköping deceber 2006. http://soundsystem.se/bakatkupad/kortfilm/Frank.mov 11 min Regi: Björn Schagerström Foto: Johan Orre, Jonas Björk Producent: Mille Ballai 0 Citera
Rabies Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Ganska cool story, kunde utförts bättre dock, sen lite för mycket pulp fiction i början. Ganska snygg även om det känns lite väl mycket magic bullet. 0 Citera
metroo Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Denna gillade jag bäst av dom du lagt upp. Sjukt skön story om än inte perfekt utförd. Fast nu säger jag ju absolut inte att jag förväntade mig det, tyckte det var djävulskt bra gjort och mycket bättre än vad jag skulle kunna åstadkomma. Det jag tyckte var sämst var början, det jag tyckte var bäst var jakten i skogen! Älskade solen i motljus, kameraåkningarna och framförallt musiken som var underbar! Lugn musik i jaktscen = fantastisk. Det trodde jag inte. Sen själva 'twisten' i filmen, jag vet inte om det var meningen, men den fick mig att skratta och bli förvånad! Vet inte alls om den skulle ha någon humoristisk inverkan eller inte. Men på mig hade den det, inget negativt dock. Det kom ganska oväntat, kändes väldigt kul. Tummen upp, flera gånger om! 0 Citera
vilcans Postad 23 maj 2008 Postad 23 maj 2008 Snygg och spännande. Bra story. Vad mer kan man begära? Snyggt med kameraåkningarna. Berätta gärna mer om produktionen! 0 Citera
Bleckert Postad 23 maj 2008 Författare Postad 23 maj 2008 Jättekul att den är uppskattad. Filmen är inspelad på en Sony FX1 utan 35 adapter. skådespelare är kompisar till olika i teamaet och filmen är finansierad med egen plonbok. något som bidrar till att filmen känns väldigt gedigen är att vi hade en väldigt duktig ljudtekniker, som även gjorde fulltramp på filmen i efterbearbetningen. De flesta bilder är filmade från jibb, vilket ger ett livfullt bildspråk och skönt fly i filmen. frågor angående magic bullit så är det programmet icke använt i denna filmen. se gärna de andra två filmerna som jag lagt upp, definitivt John och Vapnet Prolog. 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 23 maj 2008 Postad 23 maj 2008 Snygg var den men jag förstod inte handlingen. Vad hade dum/snäll-diskussionen med berättelsen att göra? Var det en magisk väska eller? :o Visst är det kalkbrottet i Gnesta ni filmat vid? 0 Citera
Bleckert Postad 23 maj 2008 Författare Postad 23 maj 2008 Dum/snäll diskussionen har inget med handlingen att göra, mer en dialog för att ge en kännsla. Väskan är en del i ett sorts dataspel/övernatuligt spel. den som hittar den har så många liv som det står på lappen i väskan. snupparna med vapen är liksom de onda i spelet. se den igen om du inte riktigt hängde med. kalkbrottet ligger i närheten av vagnhärad, vet ej om det är samma du tänker på. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.