Robilibob Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 Hur rengör jag linsen på min dv-kamera på bästa sätt? vill, få bort allt smådamm men jag vill inte skada linsen på nåt sätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted August 22, 2004 Share Posted August 22, 2004 Finns t ex en sorts våtservetter man kan köpa i fotoaffärer (förmodligen hos optiker också). Gå till närmsta fotoaffär och hör efter vad de har. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted August 23, 2004 Share Posted August 23, 2004 Såvitt jag förstår så kan man även köpa för ändamålet specialtillverkade optiska borstar hos närmaste välsorterade fotohandlare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cchunter Posted August 24, 2004 Share Posted August 24, 2004 Rengör ordentligt och se sedan till att skaffa ett filter. Själv har jag genom åren knäckt två filter på kameraobjektiv/videoobjektiv men på detta sätt räddat linsen när grejorna gått i golvet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts