Gå till innehåll

Missil i After Effects


Rasty

Recommended Posts

Fick bara en idé helt plötsligt i skallen. Jag har explosioner och massa andra effekter på min dator. Ska snart spela in en kortfilm med fyra andra grabbar, inspelningarna börjar den 15:e juni. Så i den filmen så blir det en fullrulle med action så jag hade tänkt lägga till en explosion.

Men varför inte också lägga till en missil som kommer flygandes från luften och helikopterljud i bakgrunden?

 

Så det jag undrar är om man på något sätt kan lägga till en raket/missil i AE eventuellt göra egen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Har inte AE några trevliga partikelfunktioner? Ett spår av rök skulle nog se fint ut, som rör sig snabbt och sedan explosionen.

 

CC Particle Playground

 

Annars ar "trapcode particular" OK for rok men det ar ett plug-in man far projsa for.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lagt till videon och klippt bort några onödiga saker i början och slutet men hur får man bort den fula svarta bakgrunden?? Att ta bort en bakgrund är en av få saker jag inte lärt mig ännu :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Lagt till videon och klippt bort några onödiga saker i början och slutet men hur får man bort den fula svarta bakgrunden?? Att ta bort en bakgrund är en av få saker jag inte lärt mig ännu :(

 

Du börjar ju med det minsta i AE, utan bakgrund, raketen alltså. Sen lägger du till effekten. Kan bli många comp innan den läggs in i själva filmen.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Svart bakgrund är det. Tror inte jag riktigt förstått det du menar, kan du förklara steg för steg?

 

Tänk dig ett svart papper med ett vitt streck, då är det svarta bakgrunden.

 

Själva missilen är det vita strecket och man bli av med bakgrunden så att man bara ser missilen...Som sedan läggs på filmklippet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Rasty-jobba enbart i AE, importera inget utanför programmet. Utom bild utan bakgrund på din missil. Börja med din missil. Comp utan bakgrund, rendera, ny comp med effect, rendera. Importera enbart från AE. Sista importen kan du göra från filmen, bara att lägga till din raket. Att sudda ut bakgrund är ett himla jobb, blir aldrig bra. Det slipper du. Sista compen kan du köra med svart bakgrund.

Rendera och filen finns nu sparad på din dator, missil utan trista kanter.

Så länge du drar filer från projektfönster till compfönster, lär du AE snabbare.

/nils

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...