StenR Postad 3 maj 2008 Postad 3 maj 2008 någon som vet hur nya H1A är i jämförelse och om den går bra att klippa ihop med HV20? 0 Citera
Kaj44 Postad 3 maj 2008 Postad 3 maj 2008 Det var just till en musikvideo vi behöve snabb zoom. Men som sagt, det kan man leva utan. Bara ännu en mindre besvikelse. Jag gjorde en musikvideo 2002 där vi använde två kameror och som jag sedan klippte ihop med blixtsnabba bildväxlingar i tackt med musiken och det fungerade utmärkt, jag tycker det borde vara det lättaste sättet, under förutsättning att man har två kameror och där man är samspelta och där en kamera ligger nära och den andra på vidvinkel eller utzoomad, det fungerade för oss! När man sedan redigerade kunde man välja hur snabbt övergångarna skulle vara och där man kunde variera från bild i bild övergångar eller raka klipp. Det var mycket jobb men det var det värt, dom som beställt videon var nöjda och det var det viktigaste, så lycka till Danell! Då använde jag Pinnacle DV500+ och där Adobe Premiere 6.5 ingick och som man jobbade i. Idag har jag Edius 4.0 pro som jag jobbar med, ett stabilt och relativt lättanvänt redigeringsprogram men det är en annan historia! 0 Citera
Stingray Postad 21 maj 2008 Postad 21 maj 2008 Jag har 3 st A1 som jag använder för att filma Dragracing, världens snabbaste motorsport och har inga problem med zoomhastighet eller att se bild klart o tydligti display. Det enda är att man inte ska filma dragracing i HD. A1 har bra färgåtergivning tycker jag MEN man bör ställa in färger noggrant i kameran då den är lite för "röd" i färgerna. En gul bil är gul med Canon XM2 men blir orange i A1 men detta är alltså i fabriksinställningar INNAN justering. Jag kommer också att köpa en eller två till i väntan på att minneskortkameror i proffsklass går ner i pris 0 Citera
JRvideo Postad 21 maj 2008 Författare Postad 21 maj 2008 Jag har 3 st A1 som jag använder för att filma Dragracing, världens snabbaste motorsport och har inga problem med zoomhastighet eller att se bild klart o tydligti display. Det enda är att man inte ska filma dragracing i HD. A1 har bra färgåtergivning tycker jag MEN man bör ställa in färger noggrant i kameran då den är lite för "röd" i färgerna. En gul bil är gul med Canon XM2 men blir orange i A1 men detta är alltså i fabriksinställningar INNAN justering. Jag kommer också att köpa en eller två till i väntan på att minneskortkameror i proffsklass går ner i pris Tycker du det blir för släpigt med HD? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.