16kolon9 Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 Fritiof Nilsson Piratens namn finns inte på någon gravsten. Istället skrev han: “Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen. Dock bättrade han sig på sitt yttersta och dog verkligen den 31 jan. 1972? Känner du till någon klurig gravsten som talar efter döden? Vad skulle du skriva på din egen? Dvs om du är förutseende nog att hinna med att skriva din egen sten. Personligen tror jag inte jag hinner med en avstickare till stenhuggeriet under himlafärden. Men det kan finnas en poäng att i testamentet uttrycka sin vilja om vad som skall vara skrivet på gravstenen. "Betleri undanbedes." "Tänker på djupet." "Hades å bra!" "Bäste skattmas - för sent." "Kan nån tända lyset?" 0 Citera
_nemo_ Postad 30 april 2008 Postad 30 april 2008 "Flygplan är säkrare än bilen my ass" Detta pga att jag är helt övertygad om att jag kommer att dö i en flygkrash. Eller Cancer - Thobias Hoffmén 1 - 0 0 Citera
barnholdt Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 Fritiof Nilsson Piratens namn finns inte på någon gravsten. Istället skrev han: “Här under vilar en man som hade för vana att skjuta upp allting till morgondagen. Dock bättrade han sig på sitt yttersta och dog verkligen den 31 januari 1972? Den där texten lät fel... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/92/Piratens_gravsten%2C_Ravlunda.jpg 0 Citera
barnholdt Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 Jag skulle förmodligen skriva något i stil med "Jag levde livet för att bli vän med döden." 0 Citera
jmalmsten Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 "Gick gladeligen vilse ända in i slutet" skulle väl någon skrivit på min antar jag... 0 Citera
16kolon9 Postad 1 maj 2008 Författare Postad 1 maj 2008 Tack Barnholdt, bilden gör susen. Rättar inlägget omgående. 0 Citera
Pace Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 EOL. Ironiskt nog har jag också tagit en bild på Nilssons grav som den på Wikipedia... 0 Citera
16kolon9 Postad 1 maj 2008 Författare Postad 1 maj 2008 EOL. Ironiskt nog har jag också tagit en bild på Nilssons grav som den på Wikipedia... touche, kan du posta din bild? 0 Citera
Simon W Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 "Som man bäddar..." "Prima jordkoka" "Fan också!" 0 Citera
jmalmsten Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 "Join the army they said... ... See the world they said..." "Den blå sladden... DEN BLÅ SLADDEN!!!" 0 Citera
Pace Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 Två till: "Nej, Gud fanns inte." Eller den något nördiga "". 0 Citera
Christian van Caine Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 "Här ligger någon som är så rastlös att du inte skall bli förvånad om han reser sig & traskar iväg efter nåt roligare att göra." Vad jag vill se på grinden in till kyrkogården :): "Mata ej maskarna." 0 Citera
jmalmsten Postad 1 maj 2008 Postad 1 maj 2008 "Why, oh why, didn't I take the BLUE pill?" "Jag fick aldrig så här mycket uppmärksamhet när jag levde..." 0 Citera
16kolon9 Postad 2 maj 2008 Författare Postad 2 maj 2008 "are you looking at me? there is nobody else here, so you must be looking at me..." sa bob 0 Citera
Christian van Caine Postad 2 maj 2008 Postad 2 maj 2008 Vaffan, medans man endå är igång, vad hade det stått på Jesus gravsten efter att redan återuppstått en gång tidigare? "Whupps, I did it again" 0 Citera
barnholdt Postad 5 maj 2008 Postad 5 maj 2008 Var på donationskyrkogården idag mycket tack vare denna tråden för att kika på texten till Birger Sjöbergs grav. Man blir riktigt ledsen när man ser gravstenen (vandaliserades i början av detta året) på stenen står det... "Fridens skald vilar under denna sten som vänner av hans diktning reste." Något man slås av är att det planterats en Tårepil vid gravens sida i stället för att smycka den med dikt och poesi. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/72/Birger_Sjöberg_gravsten.jpg/450px-Birger_Sjöberg_gravsten.jpg Bara ett par meter från Birgers grav ligger Bandido Joe med texten "Expect no mercy". 0 Citera
AmoriMorte Postad 7 maj 2008 Postad 7 maj 2008 Det jag vill ha på min gravsten är faktiskt ganska tråkigt och grått om man jämför med er andra :P "Simma lugnt", vet inte varför, men det tilltalar mig :) 0 Citera
Christian van Caine Postad 7 maj 2008 Postad 7 maj 2008 Hm. Vitsen med text på en gravsten är att nån ska läsa den, så varför inte: "Fan Glor Du På?" 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.