Gå till innehåll

Small Talk


ungfilm

Recommended Posts

Small Talk - Alternativ titel Hur man dödar publiken genom att använda närbilder. :D

 

Jag är som många andra regissörer en expert på att kritisera mina filmer negativt, så om ni vill ge kritik, håll den konstruktiv, jag har tillräckligt med negativ kritik i bagaget just nu.

 

Jag har ingen möjlighet att göra en bättre komprimerad version just nu, men om det finns intresse för denna filmen skall jag göra allt vad jag kan och jag kan faktiskt göra en del nu när jag tänker efter. Nästa vecka blir det webbhotell så då blir det stora filer.

 

-

-

 

Jag 'beklagar' hacken, något problem med encodern.

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra jobbat! Jag tycker att filmen som helhet och idén är riktigt skön. Närbilderna är suveräna faktiskt, och när de väl kommer ut kan man inte annat än le, speceillt när solglasögonen kommer fram, haha. :)

 

Jag måste säga att dialogen också håller till stor del, även om det finns vissa partier som kanske känns lite väl fabricerade. Det som du kunnat jobba mer med är skådespelarna, för i början känns det rätt så styltigt, men de blir verkligen varma i kläderna och mot mitten och slutet är de riktigt bra! Det är ju lite synd, för första intrycket är ju viktigt!

 

Kanske är dialogen lite väl lång också, du skulle kunna ha behållt det ännu mer intensivt om det varit lite kortare. Men som sagt, jag gillar det här! Strokes funkar ju alltid :), och outrot är väldigt snyggt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack! Jag uppskattar det verkligen. Jag håller med dig om att jag kunde jobbat mer med skådespelarna. Jag repade dialogen med dem innan och då var allting klockrent, men när vi spelade in funkade det inte lika bra, även om de lossnade lite på slutet. Jag tror att anledningen till att det funkade bättre vid repningen var att de hade mycket större rörelseutrymme då, de är vana vid att spela på en teaterscen, då är de som bäst. Så när man stänger in dem på en toalett och de bara har ett litet litet utrymme att röra sig på så förlorar man en del på prestationerna. Jag har också tänkt på att dialogen är lite för lång och jag skall klippa bort en del av den, har inte bestämt mig för vilken del än dock. Några idéer?

 

Jag uppskattar verkligen att du har tagit tid till att se filmen och skrivit en riktig kommentar, om ändå alla kunde göra så... :D

Återigen Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jaha nu ska vi se här. Det är inga enkla saker du har gett dig på, en konversationsfilm som bygger på ett allvarligt problem vilket sätter stor press på både skådespelare och regissör och ja det har väl överlag lyckats bra efter förutsättningarna.

 

Jag gillar repliker som "Är du säker på att du är säker?"

 

Men jag skulle gärna se lite mer känslor, det här känns väldigt onaturligt. Tycker dessutom hon är lite väl trög, och han blir senare väldigt nonchalant och beter sig känslolöst och nervärderande.

 

Sen är det lite logiska grejer;

 

Om han varit bög i 2,5 år och vetat om det och inte sagt något, tror inte jag skulle vilja vara kompis med den killen som ljugit så länge.

 

Varför tror hon att de ska ha sex på en toalett på ett offentligt ställe om de aldrig haft det förut? Visst kan det vara så att hon försöker testa allt men, jo det kan funka men det reagerade lite på det.

 

Första bilden är grymt snygg, den är bäst i hela filmen.

 

Tycker det är lite för mycket bilder på munnar och tyvärr är de inte så supersnygga, hade gärna sett fler i profil med lite skärpedjup. Kanske lite närbilder på händer när de är nervösa och ja helt enkelt lite mer variation bara.

 

Men det är bra spel och regi även om den svåra situationen löser sig något underligt.

 

Hoppas jag inte låter för negativ.

 

/Andreas

Länk till kommentar
Share on other sites

Klart det inte är enkelt att göra en film som denna, det var jag medveten om från första början. Men livet är inte enkelt. Som du sa , så ställer filmen stor press på både skådespelare och regissör. Jag trodde aldrig jag skulle klara av det helt, men jag ville försöka. Jag såg det som en liten utmaning, kanske kunde jag lyckas komma en tiondels bit på vägen till att göra denna filmen riktigt bra.

 

När jag skrev manuset, hade jag dock inga planer på att göra det helt realistiskt, utan det var mer tänkt som något man kunde småskratta åt som ändå hade en seriös och lite allvarlig vinkel vid sidan om. Jag ville att skådespelarna skulle spela seriösa. Och visst kunde de spelat bättre, mycket bättre, men det är ju upp till mig som regissör att pusha de lite mer. Jag hade tyvär tappat kontrollen när skådespelarna sa att de skulle iväg om en timma innan vi ens hade spelat in första bilden. Det är dock ingen bortförklaring på att det blev som det blev, jag kunde ju alltid kämpat för en re shoot.

 

Den logiska biten, om att han ljög för henne och hon vill fortfarande vara kompis. Den kan ju diskuteras hejvilt. Man identifierar ju sig ofta som någon av karaktärerna i filmen, och man försöker förstå deras handligar, och om man skulle gjort samma sak. Att hon fortfarande vill vara kompis med honom, är kanske inte det mest realistiska valet. Utan det var mer så jag ville att det skulle sluta, så det blev så. Jag vill oftast göra realistiska filmer men i detta fallet blev det nästan tvärtom. Jag hade en idé om hur jag ville att det skulle börja och sluta. Kanske kan man säga att Mona inser att de igenkligen bara varit kompisar och hon förlåter honom för det han gjort. Igenkligen så borde Mona, fortfarande vara chockad, och kanske avslutat med jag måste vara för mig själv för ett tag. Som sagt det kan diskuteras, de hade antagligen vart bättre och mer realistiskt om de gick ut skilda vägar, men jag gjorde mitt val och lät de gå samma väg.

 

Jag håller med dig om att det behövdes mer bilder på annat som t.ex. händer.

Det behövs mer variation. Jag skulle tagit mer bilder. Att munnar inte är snygga, det är ju så. Klart det är trevligare att titta på filmen när det är något snyggt, det håller jag med om. Men behöver allting här i världen vara snyggt?

 

Jag håller med dig om första bilden, den är bäst.

 

Jag tackar för kommentaren, jag uppskattar det verkligen och nej det var inte för negativt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=ungfilm]Small Talk - Alternativ titel Hur man dödar publiken genom att använda närbilder. :D

 

Jag är som många andra regissörer en expert på att kritisera mina filmer negativt, så om ni vill ge kritik, håll den konstruktiv, jag har tillräckligt med negativ kritik i bagaget just nu.

 

Jag har ingen möjlighet att göra en bättre komprimerad version just nu, men om det finns intresse för denna filmen skall jag göra allt vad jag kan och jag kan faktiskt göra en del nu när jag tänker efter. Nästa vecka blir det webbhotell så då blir det stora filer.

 

http://www.angelfire.com/film/izine/

http://www.angelfire.com/film/izine/low.wmv

 

Jag 'beklagar' hacken, något problem med encodern.[/citat]Tycker att d e en bra egenskap du har när du säger att du kritiserar dina egna verk.

för att du utvecklas hela tiden å ser vad du gjort för misstag å så.

du har mycket talang Micke keep it up!! :O)

Jag har samma problem när det gäller min musik. men d får man leva med, tycker bara att det e bra. d händer nån gång, då å då att jag kan lyssna som andra gör på min egna musik, men inte ofta :O)

peace soundfreak

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...