Gå till innehåll

The Chess Match


Luke

Recommended Posts

Förutom att jag själv har vissa språkliga invändningar så känns det inte som att historien har någon mening eller ens något flyt. Det skulle faktiskt bli mer intressant om det var en stum film, så att tittaren istället kan koncentrera sig på det visuella istället för att försöka komma in i handlingen. Boken i slutet skulle i så fall förklara det hela för den som inte riktigt förstått. Men detta är ju endast min simpla mening ;)

 

[EDIT]

Just det, en sak till.. Engelsk titel på en svensk film? Jo, visst, det fungerar ju ibland, men just här tycker jag nog du ska skriva om det till engelska, eftersom hela storyn känns väldigt brittisk.

Länk till kommentar
Share on other sites

Luke: Vad vill du ha sagt med filmen? Har den en speciell mening eller är den mer lite "experimentell"?

 

I övrigt håller jag delvis med Mandork. Varianten är att skriva om speakerrösten till brittisk-engelsk text och texten i boken, ta med klockringningen men i övrigt kan det vara tyst. Det behövs nog inga andra repliker.

 

;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är mest för att experimentera.

Jag har också tänkt på det där med engelska istället för svenska.

Jag förväntade mig inga "Bra Manus" eller något liknande det är bara en kort historia jag kladdade ner snabbt.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag tror att det är meningen att filmen ska vara ganska "ytlig", där målet egentligen bara är att skapa en snygg, välgjord film med sköna miljöer och läckra åkningar (börjar få slut på adjektiv :p). Helt enkelt en film som skall avnjutas med hjälp av synen ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 6 år senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...