krille_91 Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 hej. jag har en engelsk film men ja hittar inte filmen med svenskt sub, kan någon hjälpa mig? skulle vilja ha ett program där ja kan hämta undertexter från nätet så ja kan lägga in dom i filmen med de programmet tacksam för seriösa svar=) 0 Quote
jmalmsten Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 nja... det går ju att köpa utländska dvd's utan svensk text så det enda som känns suspekt är ju att en 17åring inte ska kunna klara av engelska så pass att han (gissar ålder och kön med hjälp av användarnamnet) fortfarande behöver text;)... nej nej... skämt åsido... och riktig cockney-engelska kan även jag ha svårt att hänga med i ibland... Men även om jag inte har ett svar så känns frågan fortfarande som att den möjligtvis kan vara ställd av en som inte sitter och tankar piratkopior. edit: hittade den här efter lite sök på "custom subtitles for dvd" genom google: http://solair.eunet.yu/~milansd/ug.html och den här: http://www.download3k.com/MP3-Audio-Video/Video-Utilities-Codecs/Download-Subtitle-Player.html ... hittas bättre alternativ så säg till så kanske jag kan vara lite mer frikostig i inköp av asiatiska okända filmer utan engelsk text... 0 Quote
krille_91 Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 okej. hehe=)=) nej assa ja har film men där är inga subs så tänkte ja fall där finns program så man kan lägga i subs i filmen med de programet 0 Quote
petham Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 http://www.undertexter.se läs lite så kanske du hittar något intressant... 0 Quote
plf66 Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 nja... det går ju att köpa utländska dvd's utan svensk text så det enda som känns suspekt är ju att en 17åring inte ska kunna klara av engelska så pass att han (gissar ålder och kön med hjälp av användarnamnet) fortfarande behöver text;)... nej nej... skämt åsido... och riktig cockney-engelska kan även jag ha svårt att hänga med i ibland... Men även om jag inte har ett svar så känns frågan fortfarande som att den möjligtvis kan vara ställd av en som inte sitter och tankar piratkopior. Även varande äldre än 91:a, dvs f 66 istället, vill jag bara påpeka att både text-tv-textning och dvd-textning är underbar. Även på svenska (som är mitt modersmål). Under de månader som lillgrabben hade kolik och ytterst sällan var tyst långa tider var textning helt underbar för att kunna se på tv och film. Utan textning hade det inte varit så stor behållning av alla timmar tv och film det blev då. 0 Quote
jmalmsten Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Även varande äldre än 91:a, dvs f 66 istället, vill jag bara påpeka att både text-tv-textning och dvd-textning är underbar. Även på svenska (som är mitt modersmål). Under de månader som lillgrabben hade kolik och ytterst sällan var tyst långa tider var textning helt underbar för att kunna se på tv och film. Utan textning hade det inte varit så stor behållning av alla timmar tv och film det blev då. fullt legitima själ... far min är född 51 och förstår knappt en hel mening engelska och har knepig hörselskada... klarar alltid hörselprov galant men har ibland enormt svårt att höra vad folk säger. Drar alltid volymen till max även på svenska filmer när det är dödstyst i huset för att få en chans att höra vad som sägs i senaste Beck-/Wallander-rullen som även då måste vara textad. Men han är min far och jag gillar honom ändå;) 0 Quote
lilla_farbrorn Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Rubrik ändrad från "undertexter". Tänk på att alltid skriva tydliga rubriker. 0 Quote
Recommended Posts