Gå till innehåll

Våldsfilm Deluxe


Christian van Caine

Recommended Posts

Yebo!

Misstänker det är fler än jag här som gillar sinnessjuk våldsfilm men inte nöjer sig med att räkna kvalitéen i liter blod, så jag tänkte starta den här tråden för att rekomendera filmer som är både blodigare än Always Ultra & välgjorda hantverk i övrigt åsså!

Har flera bra i tankarna, bla Saving Ryan´s Privates, John Rambo & Scarface, men valet att inleda med faller nog på Saw 2.

Alla delarna i Saw-serien är väldigt väldigt bra, men tycker själv tvåan briljerar.

Det går tyvärr inte att säga mycket utan att förstöra handlingen, men kan säga att den har en av dom vidrigaste scenerna jag sett, ett svanhopp rakt ner i en pool knôkfull mä sprutor, & ett MYCKET överraskande slut :-)

Väldigt många skulle nog gnälla emot vad jag tänker säga nu eftersom Saw-filmerna är mer depraverade än Fame Factory & Idol ihop, men faktum är att dom allihop är gjorda med en fet dos ärke-intelligens av människor som verkligen vet vad dom gör.

Tobin Bell är tamejfan fantastisk i sin roll som Jigsaw, jag älskar hans minimalistiska spel!! :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Guinea Pig filmerna är grymt kul & splattriga, men inte gjorda med nån närmare eftertanke kanske...

Shoot Em Up verkar vara kul :-)

 

Men en annan film, gjord med know-how & bra story, är Cannibal Holocaust.

Vad man tycker om djurscenerna kan diskuteras (hetsigt) i det oändliga & inget jag vill gå in i här, men filmen i övrigt är grymt välgjord & VÄLDIGT samhällskritisk!

Gillar cannibal-filmer över huvud taget, men den här är en av dom väldigt väldigt få som faktisk vill säga nåt.

Länk till kommentar
Share on other sites

inte för det hör tråden till men ja tycker sawserien är bland det sämsta, som viva la bam med gore. vore kul att se nåt liknande gjord av nån som kan göra film. dvs inte mtvklippning och uppspeedat med technoeffekter, utan att få fram känslan av att sitta i en sån djävulsk fälla, primalskräck och skev stämning a'la texas chainsaw. såg 10 minuter av 3an innan ja stängde av skiten och ännu mindre av 4an.

Länk till kommentar
Share on other sites

ska bad taste med så måste ju resten av PJ's splatter-trilogi med... Meet the Feebles och Braindead (aka Dead/Alive)...

 

Lite osäker på woo dock... känns inte riktigt som att det är våld på samma sätt som saw och hostel etc... men kort sagt så kanske jag kan säga (har ett par boxar med hans hong-kong-rullar) att om Rambo 4 klassas in i sammanhanget så måste iallafall några av de legendariska Woo/Fat-rullarna in... som A Better Tomorrow II, The Killer och framför allt, våldsspektaklet av dom alla... Hard Boiled, med den titeln, en huvudperson som heter Tequila och en polischef som heter Pang! och en av de enda engelska replikerna är "This is a fucking order!"... in på listan;)

 

Åh... förresten... nämnde jag dödstalet i HB? 307 stycken... näst högst på http://www.moviebodycounts.com om man bara räknar enskilda filmer (de båda grindhousfilmerna räknas som 1 där) som släppts på bio (extended edition av LOTR-filmerna har vad jag vet inte släppts officiellt på bio...) ... högst ligger 300... med suspekt jämna siffran 600 dödsfall... men det var ju mest cgi så det känns ju diskvalificerande det också eller hur;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...