Christian van Caine Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Yebo! Misstänker det är fler än jag här som gillar sinnessjuk våldsfilm men inte nöjer sig med att räkna kvalitéen i liter blod, så jag tänkte starta den här tråden för att rekomendera filmer som är både blodigare än Always Ultra & välgjorda hantverk i övrigt åsså! Har flera bra i tankarna, bla Saving Ryan´s Privates, John Rambo & Scarface, men valet att inleda med faller nog på Saw 2. Alla delarna i Saw-serien är väldigt väldigt bra, men tycker själv tvåan briljerar. Det går tyvärr inte att säga mycket utan att förstöra handlingen, men kan säga att den har en av dom vidrigaste scenerna jag sett, ett svanhopp rakt ner i en pool knôkfull mä sprutor, & ett MYCKET överraskande slut :-) Väldigt många skulle nog gnälla emot vad jag tänker säga nu eftersom Saw-filmerna är mer depraverade än Fame Factory & Idol ihop, men faktum är att dom allihop är gjorda med en fet dos ärke-intelligens av människor som verkligen vet vad dom gör. Tobin Bell är tamejfan fantastisk i sin roll som Jigsaw, jag älskar hans minimalistiska spel!! :-) 0 Quote
Rabies Posted April 5, 2008 Posted April 5, 2008 Saw-serien är grym. Har inte sett 4an än och 3an va kanske inte helt nyskapande men 1an och 2an är feta. Genomtänkta. 0 Quote
Christian van Caine Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Oh yeah :-) Trean var kanske inte direkt bäst i serien (tough absolut inte dålig heller), men dom kom tillbaks starkt i fyran igen :-) Tobin Bell är en lyftkran som vet var han har sin handduk! 0 Quote
jmalmsten Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Gillar ni sånt så måste ni ju se Guinea Pig-filmerna... :) 0 Quote
Usarpe89 Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 En film som inte liknar Hostel eller Saw i stilen men är ack så fylld av synnerligen underhållande våld är Shoot 'em up! Ren underhållningsaction rakt igenom! Roligaste actionfilmen jag sett sedan Die hard! 0 Quote
Christian van Caine Posted April 7, 2008 Author Posted April 7, 2008 Guinea Pig filmerna är grymt kul & splattriga, men inte gjorda med nån närmare eftertanke kanske... Shoot Em Up verkar vara kul :-) Men en annan film, gjord med know-how & bra story, är Cannibal Holocaust. Vad man tycker om djurscenerna kan diskuteras (hetsigt) i det oändliga & inget jag vill gå in i här, men filmen i övrigt är grymt välgjord & VÄLDIGT samhällskritisk! Gillar cannibal-filmer över huvud taget, men den här är en av dom väldigt väldigt få som faktisk vill säga nåt. 0 Quote
Eibon Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 faccia di spia innehåller nog det mest extrema våld jag sett iallafall, o jag har sett allt haha ps. cannibal holocaust är en av världens bästa filmer 0 Quote
Christian van Caine Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Den verkar mysig & gemytlig :-) Du vet inte var den kan tänkas finnas på DVD?? 0 Quote
Eibon Posted April 8, 2008 Posted April 8, 2008 http://xploitedcinema.com/catalog/faccia-spia-english-language-release-p-13686.html det är en skitfilm, men innehåller några minuter extrem tortyr och ond död...om du nu är ute efter sånt. 0 Quote
Christian van Caine Posted April 8, 2008 Author Posted April 8, 2008 Nja, tråden var iof mer menad för filmer som blandar depraverat über-våld med riktigt hög kvalitet & gärna en god dos intelligens. Ren våldsfilm kan vara underhållande i sig, men håller inte särskilt länge. 0 Quote
Eibon Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 finns mycket asiatiskt. lady snowblood och lonewolf and cub serien t.ex 0 Quote
Eibon Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 inte för det hör tråden till men ja tycker sawserien är bland det sämsta, som viva la bam med gore. vore kul att se nåt liknande gjord av nån som kan göra film. dvs inte mtvklippning och uppspeedat med technoeffekter, utan att få fram känslan av att sitta i en sån djävulsk fälla, primalskräck och skev stämning a'la texas chainsaw. såg 10 minuter av 3an innan ja stängde av skiten och ännu mindre av 4an. 0 Quote
jmalmsten Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 finns mycket asiatiskt. lady snowblood och lonewolf and cub serien t.ex Ogami Itto for the word!!! :) 0 Quote
Sommarkatze Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Borde inte John Woo Räknas in här? Me tanke på att dom skjuter ihjäl Horder av badguys och varje snubbe får minst 3 kulor i sig i hans filmer typ^^ 0 Quote
Christian van Caine Posted April 9, 2008 Author Posted April 9, 2008 Själv tycker jag Saw-serien är nåt av det absolut bästa som gjorts i skräck-väg på väldigt länge, & dom är utan tvekan primalt skapade :-) Inte sett mycket "riktig" Woo, sprutar det bara blod så är det absolut on-topic :-) 0 Quote
Nicke_92 Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Jag älskar SAW-filmerna, skulle vilja ha en box men är för snål, har bara hyrt dem hitills, fyran är dock mycket sämre än de andra. Hostel är också bra men lite väl över gränsen. 0 Quote
Nicke_92 Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Och så klart Bad Taste! den är legendarisk! 0 Quote
jmalmsten Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 ska bad taste med så måste ju resten av PJ's splatter-trilogi med... Meet the Feebles och Braindead (aka Dead/Alive)... Lite osäker på woo dock... känns inte riktigt som att det är våld på samma sätt som saw och hostel etc... men kort sagt så kanske jag kan säga (har ett par boxar med hans hong-kong-rullar) att om Rambo 4 klassas in i sammanhanget så måste iallafall några av de legendariska Woo/Fat-rullarna in... som A Better Tomorrow II, The Killer och framför allt, våldsspektaklet av dom alla... Hard Boiled, med den titeln, en huvudperson som heter Tequila och en polischef som heter Pang! och en av de enda engelska replikerna är "This is a fucking order!"... in på listan;) Åh... förresten... nämnde jag dödstalet i HB? 307 stycken... näst högst på http://www.moviebodycounts.com om man bara räknar enskilda filmer (de båda grindhousfilmerna räknas som 1 där) som släppts på bio (extended edition av LOTR-filmerna har vad jag vet inte släppts officiellt på bio...) ... högst ligger 300... med suspekt jämna siffran 600 dödsfall... men det var ju mest cgi så det känns ju diskvalificerande det också eller hur;) 0 Quote
Nicke_92 Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Resident Evil filmerna stannar på blyga 125 och 124 kills :p 0 Quote
Recommended Posts