Kim-O Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Film gjord som en skoluppgift, vid NTI-Gymnasiet i Eskilstuna. 0 Quote
Steiwerd Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Det var skräp. Jag kommer med konskruktiva tankar senare. 0 Quote
Mega99 Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Usch...? Plus musik som är helt åt helvete, och då menar jag inte att jag hatar just sådan slags musik, men att använda en sådan låt i en film så här kass gör den bara helt värdelös (Den kassa filmen). Du skulle nog siktat mer på någon sakta melodi eller bara instrumental musik, och kanske saktat ner filmen en aning? Men...... Nej.... Jag kan allvarligt talat inte komma med någon konstruktiv kritik på själva filmen här, eller så är det så att det är så mycket kritik att jag inte vet var jag ska börja. Filmen är bara så..... Usch..... Och jag försöker verkligen komma på något konstruktivt att säga här, men när jag tänker tillbaka på filmen så... usch. Om vi säger såhär: Foto: 0,2/10 Ljud: 0,1/10 Ljus: 0/10 Redigering: 1/10 (Ett helt poäng för att du kan använda WMM ;)) Manus: (Hade ni ens manus?) Ovan kan ses som en förolämpning, men nej, jag var allvarlig. Det är detta ni behöver tänka på när ni filmar. Tror ni behöver läsa på lite om ljussättning, ljudsättning, foto och använda detta. Nej, jag är ingen filmdiva som förväntar sig storfilmer på 35mm film- Men filmer som ser ut att ha filmats på en 10 minuters skolrast kan inte få annan kritik. Jag gillar inte att skriva kritik utan att säga någonting bra, men nu hoppas jag att någon annan hittar någonting som jag missat ;) 0 Quote
Najka Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 kan inget annant säga än att Mega99 har rätt. Detta är inte bra. 0 Quote
Kim-O Posted April 3, 2008 Author Posted April 3, 2008 Bra att ni är ärliga. Jag ska spekulera över kritiken. 0 Quote
elinice Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Jag tyckte inte alls att det var så dåligt! Tekniskt var det ganska kasst. Men jag tyckte att det började ganska bra. Men jag förstår inte vad som gjorde att han blev glad, och blev bra i skolan och blev kompis med de dryga snubbarna? Allt kan väl inte ha hängt på att han tog på sig en skjorta? Kunde ju behövts en förklaring till det.. Film gjord som en skoluppgift, vid NTI-Gymnasiet i Eskilstuna. 0 Quote
Nicke_92 Posted April 3, 2008 Posted April 3, 2008 Klassisk känsla. Funderat på att göra något liknande det i början, brukar tänka på idén när jag går hem från skolan. 0 Quote
barnholdt Posted April 4, 2008 Posted April 4, 2008 Förväntar mig på sin höjd lite blodstänk eller lasersvärd från filmerna här på Voodoo. Ni hade varken det ena eller det andra. Jag tycker ni fick med stora delar av tankarna runt positivt tänkande och hur detta kan påverka livets gång till det bättre. Bra jobbat, det tekniska kommer säkert med tiden. Kämpa på.... 0 Quote
Recommended Posts