Montef Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 Hej! Gjorde denna kortfilm med familjen och kompisar i rollerna, hemma hos min mor. Hade velat göra den i ca tre år, så äntligen är den klar =) Den är i två delar, pga att man får ha max 10 min på Youtube. En drama kortfilm (16 min) som handlar om ett pizzabud som lider av förföljesemani. Del 1 Del 2 0 Citera
Nicke_92 Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 Dialogen kändes bitvis lite stel och bitvis helt verklig. Skådespelarna skulle betonat vissa ord mer så hade hela dialogen blivit verklig. Ett typiskt exempel är "hur ser de ut" det kändes verkligt medan "har du lite kaffe" var för obetonat och uttryckslöst uttalat. Den här var rejält rolig tycker jag! :D dock dåligt översatt. "du är en bra människa, vet du om det? jag brukar alltid säga att bra människor gör gott kaffe" Den var klockren! det förde direkt tankarna till mina kompisar och mina föräldrar som såg den delen och skrattade högt! Det är ett gott tecken my man! den där han namedroppade svenska saker som han påstod sig vara var också suverän! särskilt "jag är regn på midsommarafton" "spioner från helvetet" haha den här killen är kul :p "du låter som en gammal gubbe" det tänkte just jag också... snyggt när det ringde på dörren och han fick en chock! haha rolig slutkläm! Gillade filmen skarpt! 0 Citera
hampusforev Postad 26 mars 2008 Postad 26 mars 2008 Lite haltande dialog, lite för onödiga klipp då och då. Ibland är det bättre att bara köra på än att slänga in när han häller upp kaffe eller tvättar händerna. Bra slutkläm! När han upptäckte att det plingade på var otroligt effektfullt, men t.ex. sen när han gömde sig under bordet så var det nästan fyra olika klipp! Det är absolut overkill, såg bara konstigt ut. Bra att man bara fick se munnarna på männen som kom och hämtade honom. Men vad var det med ljudet ibland? Det lät lite efter-pålagt till och från. Sen var ljuset lite mörkare i vissa scener, samt färgtemperaturen, inte så dödsviktigt kanske men det kan vara bra att tänka på för en proffsigare look. T.ex. i trapphuset är det ett grönstick medan inomhus i lägenheten är det mer orange. Det bästa skulle väl vara att släcka i trapphuset och lägenheten och använda sig av samma lampor i varje scen. 0 Citera
elinice Postad 30 mars 2008 Postad 30 mars 2008 Början var otroligt lång och tråkig, och speciellt när jag insåg att början på filmen aldrig tog slut. Det händer lksom ingenting förrän sista 2 minuterna av filmen... om du velat göra denna film så länge känns det som att du borde kunnat arbetat mer på manuset, för idén är ju lite intressant. Dialogen är inget bra. Man behöver till exempel inte säga "nu stänger jag dörren" innan man stänger dörren.. blir ju lite kaka på kaka. Dialogen i helhet är väldigt tråkig och det sägs väldigt mycket som är onödigt då det visas i bild. Dialogen känns inte trovärdig, vilket delvis kan bero på att det inte är skådespelare, men jag tror det är mycket som hade känts trovärdigare om dialogen hade arbetats mer på. Väldigt synd... Sen är det en väldigt ointressant scen när han väl kommer in och går genom hallen. Den känns väldigt onödig, och skulle kunna klippas bort helt. Bättre att ta från när han står i köksfönstret. Allting tar väldigt lång tid och känns ointressant. Kanske att när dialogen är så tråkig, att man då kan försöka göra klippningen lite snabbare och intressantare. Hej! Gjorde denna kortfilm med familjen och kompisar i rollerna, hemma hos min mor. Hade velat göra den i ca tre år, så äntligen är den klar =) Den är i två delar, pga att man får ha max 10 min på Youtube. En drama kortfilm (16 min) som handlar om ett pizzabud som lider av förföljesemani. Del 1 Del 2 0 Citera
Keitaro Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Brukar sitta och titta på filmer som läggs upp här på forumet när jag sitter på jobbet. Har dock inget ljud på datorn på jobbet. Den här filmen var klockren utan ljud. Skrattade högt flera gånger. Gillar dialogen och "killen som äter pizzan" har sån skön avslappnad stil. Skulle gärna se fler filmer med den karaktären. Kanske är filmen ännu bättre med ljud =) Keep up the good work! ;) 0 Citera
_nemo_ Postad 17 april 2008 Postad 17 april 2008 Hawaii? Den har ju för fan bananer på sig ju. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.