Gå till innehåll

Världens första snuffilm?


Pace

Recommended Posts

  • 5 år senare...

Finns plenty med filmer på folk som mular, exempelvis Traces Of Death & en del ur Faces Of Death, & det finns grymt mycket sinnessjuka mördare som gjort hyllkilometer med "hemvideor"...men eftersom alla "hemvideorna" varit till som rena mementos till själva morden & alla Mondo-rullar varit gjorda av redan befintliga klipp så kan inget av det klassas som snuff.

Lite som Elvis sen han dog, chansen att han strosar omkring är extremt minimal, men många hävdar att dom träffat honom på bla Konsum & andra lika sannorlika ställen. Samma sak med snuff. Många hävdar att dom sett det, men hänvisar till exempelvis Cannibal Holocaust, Guinea Pig series & filmen Snuff.

Kriteriet för att kallas "snuff" är att morden är både äkta & avsett för kommersiell spridning, ergo varför inte Mondo räknas dit.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Kriteriet för att kallas "snuff" är att morden är både äkta & avsett för kommersiell spridning, ergo varför inte Mondo räknas dit."

 

Christian van Caine:

Men om...det finns äkta mord, vad är falska mord då?

...och varför detta hat mot penisen?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha, en sån!

Ja du, det här kommer säkert som en chock, men, tro det eller ej, i vanliga filmer, när någon blir skjuten & mular, eller blir brutalt lemlästad, så händer det faktiskt inte på riktigt!

Hade varit en jävla inflation på skådisar i så fall :-)

Dom använder något skumt nymodigt påfund som kalls "special effects" för att brutalt lura tittaren att tro att exempelvis bruttan i rutan faktiskt blir gjord till sushi av den snälle mannen med samurai-dräkt!

Guess what? Han är ingen äkta samurai heller :-)

I Mondo (även kallat "Shockumentary") on the other hand, finns det mycket scener som faktiskt är äkta vara, speciellt i Traces Of Death som var riktigt obehaglig, men eftersom absolut ingen av dom dog varesig för filmernas skull eller profit, så är det fortfarande inte snuff.

 

Vet inte redigt vad du menade med penisar, men alla goda nazist-feminister vet att kukar är onda onda varelser som är (kuk)roten till allt det onda.

Min har gått med i LaVey-kyrkan & spikar upp katter på kyrkportar.

Du vill inte veta hur han håller hammaren ;-)

Den otacksamme fan gnäller jämt om att han vill ha lite oskulder offrade till sig. Mycket irriterande.

Jag vill ha dom inridna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha, en sån!

Ja du, det här kommer säkert som en chock, men, tro det eller ej, i vanliga filmer, när någon blir skjuten & mular, eller blir brutalt lemlästad, så händer det faktiskt inte på riktigt!

Hade varit en jävla inflation på skådisar i så fall :-)

Dom använder något skumt nymodigt påfund som kalls "special effects" för att brutalt lura tittaren att tro att exempelvis bruttan i rutan faktiskt blir gjord till sushi av den snälle mannen med samurai-dräkt!

_________________________________________________________________________________________________

 

Jag tänkte på Aftonbladets artikel, som det hänvisades till tidigare, när jag nämnde penisar. Det slog mig hur självhatiska de var mot sitt kön genom att äta upp den i en ritualiserad form.

 

Det här med att mörda...och lusten att se när mord begås, sådant funderar jag på en del. Jag gör det själv. Men varför är jag så feg att jag ser det på film?

Tänk om jag har en hemlig önskan om att döda? Tänk om jag inte är den förste att hjälpa någon som är på väg att dödas eller skadas på grund av min hemliga lust till det döda?

 

Kan min lust att se död och lidande öka av att se mycket film om sådant? Vad tror du?

När man filmar människor som dör i krig, vad kallas det?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hahaha, en sån!

Ja du, det här kommer säkert som en chock, men, tro det eller ej, i vanliga filmer, när någon blir skjuten & mular, eller blir brutalt lemlästad, så händer det faktiskt inte på riktigt!

Hade varit en jävla inflation på skådisar i så fall :-)

Dom använder något skumt nymodigt påfund som kalls "special effects" för att brutalt lura tittaren att tro att exempelvis bruttan i rutan faktiskt blir gjord till sushi av den snälle mannen med samurai-dräkt!

Ja Flowers of flesh & blood är riktigt finstämnd och bra... men favoriten måste nog ändå vara Devil Woman Doctor och He never Dies strax efter... Måste skaffa samlingsboxen strax:)

_________________________________________________________________________________________________

 

Jag tänkte på Aftonbladets artikel, som det hänvisades till tidigare, när jag nämnde penisar. Det slog mig hur självhatiska de var mot sitt kön genom att äta upp den i en ritualiserad form.

 

Det här med att mörda...och lusten att se när mord begås, sådant funderar jag på en del. Jag gör det själv. Men varför är jag så feg att jag ser det på film?

Tänk om jag har en hemlig önskan om att döda? Tänk om jag inte är den förste att hjälpa någon som är på väg att dödas eller skadas på grund av min hemliga lust till det döda?

 

Kan min lust att se död och lidande öka av att se mycket film om sådant? Vad tror du?

Det där är nog bland det mest uttjatade diskussionen om filmvåld... om det låg någon sanning i det där så skulle jag vara inlagd på psyket för länge sedan... Det finns visserligen folk som flippat efter att ha sett film... men dom var ju på gränsen sedan innan också och kunde lika gärna flippat av att ha sett ett moln på himmlen som liknade deras fars livrem i högsta hugg.

När man filmar människor som dör i krig, vad kallas det?

 

Ja inte är det snuff... för dom dödades inte för att filmen skulle kunna säljas. Dom filmades för att död säljer...

 

Om nu däremot man i krig tillfångatar en fiende, filmar och skjuter honom för att sedan sälja filmen kommersiellt då börjar man närma sig gränsen. men att filma en fånge som blir skjuten utanför filmarens kontroll och sedan säljer filmaren filmen då var det "slump", inte "snuff".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...