Gå till innehåll

Studentjävlar! (5:35)


kg.stenb.org

Recommended Posts

Kortfilmen Studentjävlar! kan ses här:

 

Filmen är gjord för att fungera i studentkretsar men vi hoppas att även andra skall få ut någonting av den. Vår enda ambitionen var att underhålla, ja vi gjorde helt enkelt en så publikvänlig film som vi kunde givet begränsade resurser, inspelningstid och längd på filmen.

 

Kommentera gärna!

 

/K-G Stenborg

http://kg.stenb.org/studentjavlar/

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var skönt att folk skrattade på SFV-festivalen och kul att filmen fick brons. Juryns motivering var ju lite speciell:

"För ett roande porträtt av ålders- och generationsklyftor, och det mest naturliga medlet som överbryggar och sammanför." :)

 

Lite synd att det inte fanns mer pauser i festivalprogrammet bara så man kunde få tid att prata med andra filmare.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo jag gillade den också på plats, speciellt de där till synes slumpvisa knuffarna som flyttade huvudpersonen från scen till scen. Vi anade slutet där i biostolarna men det gjorde den inte sämre ;)

 

Håller med om arrangemanget, SFV är jättebra men två dagars festival och rejält med pauser hade gjort det roligare, eller så får man ransonera bland "proffsfilmerna" (nu tror jag det var minst antal amatörfilmer) men det vore också synd eftersom många (de flesta?) har börjat i amatörklassen...

Länk till kommentar
Share on other sites

Angående SFV-festivalen så har den väl tidigare varit ett två-dagarsarrangemang fast det var före det att jag började skicka in filmer dit. Att det var så få filmer i amatörklassen kan nog bero på att starttiden flyttades från kl 10 till 12 och den långa amatörfilmen "I död och lust" (58 min) du tyvärr försvann från programmet. I det första visningsschemat som publicerades fanns det dessutom två pauser på 15 minuter fast de försvann när visningstiden kompakterades till 12-22.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, SFV-festivalen är bra. T.ex. är det den enda festivalen som tar emot amatörfilm gjorda av vuxna (de flesta andra festivaler är knutna till Novemberfilmsfestivalen som har en övre åldersgräns på ett par år under 30). De stora festivalerna visar i princip bara film som har en bra finansiering eller är gjord av folk som på nåt sätt är "inne i branschen".

 

SFV-festivalen skulle såklart kunna bli bättre. Mer tid, bland annat för mingel vore inte dumt. Själv hade jag tyvärr inte möjlighet att vara där så länge, så jag får väl skylla mig själv lite.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...