Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vilken av dem ska ja satsa på: HVR-HD1000 som är en stor och utseende mässigt proffs kamera eller HV30:n som är en mindre kamera, som inte ser lika proffs ut, men har mer advancerade inställningar?

snälla hjälp mig välja!

mvh

Postad

Jo, som jag sa i HV30-tråden, välj beroende på vad som är viktigt för dig. Kamera med proffesionellt utseende kan vara viktigt när man vill imponera på kunder, bekanta, skådespelare, föräldrar etc. under själva inspelningen. Kamera med bra bildkvalitet och liten storlek är viktigt när man... ja, det säger väl sig självt. :)

Postad

Av dom två skulle jag valt en tredje.. HV20.. ser inte lika tuff ut som hv30 men ska mycket till om du inte ska få ut lika bra material med den.. och går att hitta till riktigt bra priser nu när hv30 kommit ut..

Postad

Vem bryr sig om utseendet på kameran. Resultatat är det viktigaste ju =)

Vad tror ni de säger när resultatet blir dåligt bara för ni satte utseende före prestanda? =)

Postad

Utseende är väl itne det enda jag tänker på :P

Frågan är mer, är HVR-HD1000 bättre eller sämre än hv30? Om man inte tänker på utseende :)

Postad

En fråga du kan ställa dig är om progressiv skanning av bildsensorn (25p) och filmlik gamma är viktigt för dig. Om du var ute efter filmlook så kan båda dessa egenskaper vara två stora bitar i pusslet, och jag har inte hört något om att HD1000 ska ha dessa. Både HV20 och HV30 har det dock.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...