peterfilm.se Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Tjena, Jag håller på att bygga ett eget vattenhus. Mycket enkelt, med en ewamarin bag. Jag har tagit bort "plexiglas linsen" som sitter fast på ewamarin bagen. Sedan kommer jag fästa en Kenko vidvinkellins (helt vanlig vidvinkel lins 37 mm gänga) i det hålet. Alltså en HV10 innuti en ewamarin bag där vidvinkellinsen går ut genom påsen och befinner sig alltså utanför. Detta kommer användas i vatten, och linsen (vidvinkellinsen) är sjukt dålig på att få vattnet att rinna av. Finns det något man kan applicera på linsen för att vatten skall rinna av snabbare? någon har till och med nämnt klarlack, men det känns lite scary? Skall lägga upp bilder senare. 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 vi diskuterade det i en tråd på DVinfo för några veckor sedan. Jag har inte testat det själv, men det ska vara väldigt bra att lägga på bildvax. det finns speciella vaxer som man lägger på bilar för att regnvatten ska rinna av. Jag har inget produktnamn, men borde finns olika produkter med samma funktion på närmaste mack. Lycka till. 0 Citera
gorse Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Jovars, på wheelsmagazine.se kan man säkert fråga i deras forum vad man skall ha. Hotrodders som inte har vindrutetorkare har nått medel på vindrutan som skall underlätta sikten när det regnar. 0 Citera
peterfilm.se Postad 27 februari 2008 Författare Postad 27 februari 2008 Tackar. Hotrods känns som hemma plan, så vi får testa detta (hmm, har stämpelkort på spårvagnen just nu...komunalt, får man gå med i hotrod klubbar om man har stämpelkort. Det är väl på samma nivå som hassan och kawasaki ;). Thanks. ska testa/kolla upp. 0 Citera
music Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 zimonize vet inte om jag stavat rätt men det skall vara hårdvax en rund vit och blå burk. Används i båtsamanhang också. Man har det på rutorna. Music 0 Citera
DanneMan Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 rainx... föressten kolla in teasern här grym kvalle, http://www.thecollectivefilm.com/ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.