Jump to content

Dramatisk låt som ni kan använda

Mikkola

Recommended Posts

Hejsan!

Jag har komponerat en liten dramatisk låt efter att ha blivit inspererad av musiken i pirates of carrabean, jag tänkte ladda upp den här för att få lite kommentarer på vad jag kan förbättra =)

om någon vill använda låten till filmer eller trailers så är det bara att höra av er :P

http://www.speedyshare.com/702191903.html

Hoho, det klassiska "stora-ljdet" :-)

Tyvärr, finns inget sånt. Ska det låta stort så måste det mixas annorlunda, orkestreras om en del, & byta ut instrument.

Förutom att det varesig är första eller andra gången jag hört exakt den snutten, så är sånna stycken menade för en fet ensemble, inte en ensam fiol inspelad i ett litet, kallt rum med något jag misstänker är en Shure SM-57:a, överkomprimeringen i instrumentet gör att det skär sig en hel del åsså tyvärr.

Nyfiken, kommer instrumenten från att SoundBlaster-kort måhända?

Hmm, det fattas något i låten. Du skulle behöva ännu ett instrument eller ljud som fyller det sista tomrummet i låten och verkligen får den att låta "stor".

Jättebra annars, skulle också vela veta hur du gjort den.

Hej! tack så mycket för kommentarerna :) "storheten" i låten har nog ganska mycket med mixningen att göra som Christian van Caine säger.

Och att mixa orkesterlåtar är inte min specialité, men jag tränar för att bli bättre! =)

Hoho, det klassiska "stora-ljdet" :-)

Tyvärr, finns inget sånt. Ska det låta stort så måste det mixas annorlunda, orkestreras om en del, & byta ut instrument.

Förutom att det varesig är första eller andra gången jag hört exakt den snutten, så är sånna stycken menade för en fet ensemble, inte en ensam fiol inspelad i ett litet, kallt rum med något jag misstänker är en Shure SM-57:a, överkomprimeringen i instrumentet gör att det skär sig en hel del åsså tyvärr.

Nyfiken, kommer instrumenten från att SoundBlaster-kort måhända?

Hej! att du skulle ha hört exakt den här snutten förrut är nog en omöjlighet eftersom det här är första stället jag laddat upp den på :)

Men jag kan hålla med om att det finns låtar med samma stil i tex pirates of carrabean som jag har blivit inspererad av =)

Låten, alla intstrument och ljud är gjorda i reason 4.0

va väll rätt bra början, som sagt, lite ostrotljud, och inte så originellt. Men rätt bra, sen när låten får en vändning så blev det inte alls bra, då läte det mest trist. Inte så originellt heller, men det gör ju ingenting.

Okej, tack för kommenaterna :)

• 5 months later...