TDA Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Vill bara tipsa om en underbar och konstig film, Bubba Ho-Tep. Filmen handlar om en åldrad Elvis (Bruce Campbell) som tillsammans med en färgad version av JFK (fråga inte, se filmen) upptäcker att en mumie stjäl själarna från invånarna på deras äldreboende. Filmen har sin skruvade story till trots ett väldigt lugnt och stillsamt tempo. Köp den genast (finns på http://www.subdvd.com) om ni gillar Bruce Campbell och konstig film. Nu skulle jag bara vilja se någon filma "White trash". Det bästa seriealbumet som gjorts. Elvis & Axl Rose löper amok i USA. Sätt R Rodriguez som regissör och Campbell som Elvis. Oooh, vilken bra film det skulle kunna bli. Får väl bli känd och ta tag i det själv! ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Bruce Campbell är helt briljant som Elvis! Helt underbar film som lyckas vara seriös och rolig på samma gång. Kul att fler här har upptäckt den. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ufosxm Posted July 27, 2004 Share Posted July 27, 2004 Jag såg hemsidan för ganska så längesen, men har inte sett så mycket mer utav den än så. Jag ska ta och kolla lite närmare på den i alla fall, då jag är ett stort fan av Bruce Campbell. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted July 28, 2004 Share Posted July 28, 2004 grymt skön film. faktiskt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Bruce Campbell är verkligen kung. Jag älskar honom. Har till och med planerna att specialskriva ett manus just för han, för att få hit han till Sverige och jobba :) (har redan hela filmen i huvudet) Hursomhelst, Bubba ho-tep är riktigt jävla bra och nu kommer det en uppföljare. Denna gång spelar Elvis (självklart Bruce) in film i Louisiana där han stöter på en vampyr. Bubba Nosferatu =) Can´t wait. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted June 21, 2006 Author Share Posted June 21, 2006 [citat=_nemo_]Bruce Campbell är verkligen kung. Jag älskar honom. Har till och med planerna att specialskriva ett manus just för han, för att få hit han till Sverige och jobba :) (har redan hela filmen i huvudet) Hursomhelst, Bubba ho-tep är riktigt jävla bra och nu kommer det en uppföljare. Denna gång spelar Elvis (självklart Bruce) in film i Louisiana där han stöter på en vampyr. Bubba Nosferatu =) Can´t wait.[/citat] Haha, så grymt med en uppföljare. Vi var faktiskt några som hade samma plan. Vi tog kontakt med Bruce för att få med honom i en film och så tänkte vi samarbeta med Sci-fi mässan så han kunde få ett gig där. Men allt rann ut i sanden, tror inte han var så intresserad heller. Han får väl ganska många liknande förfrågningar. Men coolt vore det, Bruce är ju som sagt kungen (inte bara när han spelar Elvis). :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_nemo_ Posted June 21, 2006 Share Posted June 21, 2006 Min idé för honom ligger ett tag fram i tiden. Jag tänker göra ett par långfilmer här först, sen när jag kan få tag på budget till mitt drömprojekt så kontaktar jag honom, jag har allt planerat in i minsta detalj =)=) (om allt bara kunde vara så lätt) Bara han inte går och dör eller något, då kommer jag börja gråta, kidnappa hans lik och köra dock-teater med han. Han SKA vara med i min film hursomhelst. :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 23, 2006 Share Posted June 23, 2006 Hittade den när jag var i sci-fi bokhandeln förra sommarn, köpte den bara för att bruce var med och storyn verkade härligt utflippad. Vilken jäkla jackpot, en av mina absoluta favoritfilmer.:) Nemo - En uppföljare? låter helt underbart! Lycka till med ditt dröm projekt också, låter intressant;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts