Gå till innehåll

Bubba Ho-Tep


TDA

Recommended Posts

Vill bara tipsa om en underbar och konstig film, Bubba Ho-Tep.

 

Filmen handlar om en åldrad Elvis (Bruce Campbell) som tillsammans med en färgad version av JFK (fråga inte, se filmen) upptäcker att en mumie stjäl själarna från invånarna på deras äldreboende. Filmen har sin skruvade story till trots ett väldigt lugnt och stillsamt tempo.

 

Köp den genast (finns på http://www.subdvd.com) om ni gillar Bruce Campbell och konstig film.

 

Nu skulle jag bara vilja se någon filma "White trash". Det bästa seriealbumet som gjorts. Elvis & Axl Rose löper amok i USA. Sätt R Rodriguez som regissör och Campbell som Elvis. Oooh, vilken bra film det skulle kunna bli. Får väl bli känd och ta tag i det själv! ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Bruce Campbell är verkligen kung. Jag älskar honom. Har till och med planerna att specialskriva ett manus just för han, för att få hit han till Sverige och jobba :) (har redan hela filmen i huvudet)

 

Hursomhelst, Bubba ho-tep är riktigt jävla bra och nu kommer det en uppföljare. Denna gång spelar Elvis (självklart Bruce) in film i Louisiana där han stöter på en vampyr. Bubba Nosferatu =) Can´t wait.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Bruce Campbell är verkligen kung. Jag älskar honom. Har till och med planerna att specialskriva ett manus just för han, för att få hit han till Sverige och jobba :) (har redan hela filmen i huvudet)

 

Hursomhelst, Bubba ho-tep är riktigt jävla bra och nu kommer det en uppföljare. Denna gång spelar Elvis (självklart Bruce) in film i Louisiana där han stöter på en vampyr. Bubba Nosferatu =) Can´t wait.[/citat]

 

Haha, så grymt med en uppföljare. Vi var faktiskt några som hade samma plan. Vi tog kontakt med Bruce för att få med honom i en film och så tänkte vi samarbeta med Sci-fi mässan så han kunde få ett gig där. Men allt rann ut i sanden, tror inte han var så intresserad heller. Han får väl ganska många liknande förfrågningar.

 

Men coolt vore det, Bruce är ju som sagt kungen (inte bara när han spelar Elvis). :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Min idé för honom ligger ett tag fram i tiden. Jag tänker göra ett par långfilmer här först, sen när jag kan få tag på budget till mitt drömprojekt så kontaktar jag honom, jag har allt planerat in i minsta detalj =)=) (om allt bara kunde vara så lätt) Bara han inte går och dör eller något, då kommer jag börja gråta, kidnappa hans lik och köra dock-teater med han. Han SKA vara med i min film hursomhelst. :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hittade den när jag var i sci-fi bokhandeln förra sommarn, köpte den bara för att bruce var med och storyn verkade härligt utflippad. Vilken jäkla jackpot, en av mina absoluta favoritfilmer.:)

 

Nemo - En uppföljare? låter helt underbart! Lycka till med ditt dröm projekt också, låter intressant;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...