rsh Postad 23 februari 2008 Postad 23 februari 2008 Vilket manus och storyboardprogram använder ni till era filmprojekt? 0 Citera
00Bengtsson Postad 23 februari 2008 Postad 23 februari 2008 Celtx för manus. FrameForge 3D studio för bildmanus. (+ ljussättning i photoshop och sammanställer allt i Celtx) 0 Citera
vesslan Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Är FrameForge 3D studio Ett bra program för storyboard? Jag gillar att rita men storyboards blir drygt i längden;) 0 Citera
00Bengtsson Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Är FrameForge 3D studio Ett bra program för storyboard? Jag gillar att rita men storyboards blir drygt i längden;) Jag använder det för att det ser bättre ut än när jag ritar. Däremot tar det en hel del tid för att få det att se ut som man vill. 0 Citera
StenR Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Jag använder det för att det ser bättre ut än när jag ritar. Däremot tar det en hel del tid för att få det att se ut som man vill. Jag ritar som en kratta, men blev lugnare när jag såg att storyboardet till Polanskis The Seventh Gate såg precis lika amatörmässigt ut, jag antar att han ritade dem själv... men då får man också vänja sig vid att tala om för alla vad bilderna föreställer ;-) Har dock inte hittat ett prisvärt program där man på en *enkelt* sätt kan få hjälp med att rita simpla 2d storyboards. 0 Citera
jonkanon Postad 28 februari 2008 Postad 28 februari 2008 Går det inte att rita bilder och importera in i celtx direkt? Jag vill minnas att det fanns något storyboardläge i det. /j 0 Citera
GodeDoktorn Postad 21 april 2008 Postad 21 april 2008 ..till Polanskis The Seventh Gate såg precis.. *Flämt!* "The Ninth Gate," för bövelen! 0 Citera
jmalmsten Postad 21 april 2008 Postad 21 april 2008 Till alla er som skäms över era drawing-skillz... slå en kik på storyboardsen som spielberg ritar till sina filmer... det är inte vackert det inte... men han tycks klara sig bra ändå;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.