Gå till innehåll

Problem med att föra över video till datorn!


thesnowboarders

Recommended Posts

Hej!

Jag har nu installerat in ett Firewire kort i min dator som fungerar. Senare när jag kopplar in HV20an med Firewire till datorn och senare går in i WMM säger den att den inte hittar något Device och att den kanske inte är korrekt ansluten.

 

Jag har testat i Vegas 6.0, WMM och Videostudio 9 men ingen av dem hittar videokameran!

 

Min dator:

Intel Pentium 4 CPU 3.20GHz

3.19GHz, 2.00GB RAM

 

Vad tusan är felet?! Är det någon inställning som måste vara på/av/ändrad i kameran eller npgot annat? SNÄLLA HJÄLP!!!

 

/Oscar

Länk till kommentar
Share on other sites

Det gick att föra över men kvalitén var inte så värst bra. Kan man inte föra över det som HD?

 

Det du kallar kass kvalitet är vanlig dv. ;)

Då är inte problemet att datorn och kameran inte snackar utan att dina program inte stöder HDV.

Lada hem en trial av Adobe Premiere Elements och testa eller vilka program som nu stöder HDV på Windows.

Vegas 8 kanske?

Jag tröttnade på att de strulade så jag gav bort min PC och fixade en mac...

 

Lite vegas trials: http://www.sonycreativesoftware.com/products/vegasfamily.asp

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Det du kallar kass kvalitet är vanlig dv. ;)

Då är inte problemet att datorn och kameran inte snackar utan att dina program inte stöder HDV.

Lada hem en trial av Adobe Premiere Elements och testa eller vilka program som nu stöder HDV på Windows.

Vegas 8 kanske?

Jag tröttnade på att de strulade så jag gav bort min PC och fixade en mac...

 

Lite vegas trials: http://www.sonycreativesoftware.com/products/vegasfamily.asp

 

/KN

Tack så mycket ^^ Vänder mig nog till The pirate bay där jag kan få hela programmet gratis :)

Btw, ska jag ändra från DV i kameran då?

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack så mycket ^^ Vänder mig nog till The pirate bay där jag kan få hela programmet gratis :)

Btw, ska jag ändra från DV i kameran då?

När du hittat ett program som du kan köra köra HDV så ställer di tillbaka till det i menyn i kameran

Prova med Vegas premuim först. Verkar funka för en massa. och det finns trials.

 

/KN

Länk till kommentar
Share on other sites

Vadå bad move? Vrf inte tanka hem :P?

 

För att folk inte ser med speciellt blida ögon på det här. Ta t ex Max_H som jobbar röven av sig för att svara på Adobe frågor. Bara för att få reda på att det är nån jäkel som laddat ner en skev version istället för att köpa. Tror inte han gillar det speciellt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag fått ett nytt problem på nacken. När jag för in video från min HV20 till datorn i Vegas 8.0 så döps alla filer till .m2t och jag kan inte redigera dem? Vad ska jag göra?

 

Det ska gå om du har en riktig Vegas-licens, ingen demo eller piratkopia. Pröva att installera om Vegas om inget annat hjälper.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...