GodeDoktorn Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Idag exporterade jag en film på ca 1 minut, och resultatet blev en fil på någonting runt 250 mb. Filmen spelades in med en JVC DVL-GR150 kamera, dvs inget speciellt - tvärtom ganska usel kvalitet till att börja med. Jag är ny för programmet och för videoredigeringsvärlden i allmänhet, och misslyckades med ett antal varierade försök att sänka storleken på filen. Hur gör jag/man? Hänvisa gärna till någon annan tråd om det finns, har inte tid att söka själv atm. Tack på förhand! 0 Citera
Max_H Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Beror på vad du vill göra med reultatet... Använd File > Export > Adobe Media Encoder för att exportera till olika format, Windows Media, Quicktime, MPEG2, etc. Längst ner i fönstret ser du "en gissning" på hur stor filen blir. /Max 0 Citera
GodeDoktorn Postad 11 februari 2008 Författare Postad 11 februari 2008 Beror på vad du vill göra med reultatet... Använd File > Export > Adobe Media Encoder för att exportera till olika format, Windows Media, Quicktime, MPEG2, etc. Längst ner i fönstret ser du "en gissning" på hur stor filen blir. /Max Tack för hjälpen. 0 Citera
peterfilm.se Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Jag startade ett projekt PAL widescreen 48khz. capture DV (från HV20 dvs SD). Exporterade som QT animatoin. När jag öppnar den filen i QTplayer blir bilden 4:3 och allt är ihopdraget. Varför vet inte QT om att filen är widescreen? och öppnar den som 16:9 (1:142) 0 Citera
StenR Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Jag startade ett projekt PAL widescreen 48khz. capture DV (från HV20 dvs SD). Exporterade som QT animatoin. När jag öppnar den filen i QTplayer blir bilden 4:3 och allt är ihopdraget. Varför vet inte QT om att filen är widescreen? och öppnar den som 16:9 (1:142) Vad angav du för Pixel Aspect Ratio när du exporterade? 0 Citera
Max_H Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Jag tror inte QT Animation fattar aspect ratios - åtminstone inte på PC. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Men hur gör man om man villl visa upp en PAL widescreen på QTspelare? Måste ju funka 0 Citera
EvilElvis Postad 11 februari 2008 Postad 11 februari 2008 Du kan rendera ut till squarepixels. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.