Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Idag exporterade jag en film på ca 1 minut, och resultatet blev en fil på någonting runt 250 mb. Filmen spelades in med en JVC DVL-GR150 kamera, dvs inget speciellt - tvärtom ganska usel kvalitet till att börja med. Jag är ny för programmet och för videoredigeringsvärlden i allmänhet, och misslyckades med ett antal varierade försök att sänka storleken på filen. Hur gör jag/man?

Hänvisa gärna till någon annan tråd om det finns, har inte tid att söka själv atm.

Tack på förhand!

Postad

Beror på vad du vill göra med reultatet... Använd File > Export > Adobe Media Encoder för att exportera till olika format, Windows Media, Quicktime, MPEG2, etc. Längst ner i fönstret ser du "en gissning" på hur stor filen blir.

/Max

Postad
Beror på vad du vill göra med reultatet... Använd File > Export > Adobe Media Encoder för att exportera till olika format, Windows Media, Quicktime, MPEG2, etc. Längst ner i fönstret ser du "en gissning" på hur stor filen blir.

/Max

Tack för hjälpen.

Postad

Jag startade ett projekt PAL widescreen 48khz. capture DV (från HV20 dvs SD). Exporterade som QT animatoin. När jag öppnar den filen i QTplayer blir bilden 4:3 och allt är ihopdraget. Varför vet inte QT om att filen är widescreen? och öppnar den som 16:9 (1:142)

Postad
Jag startade ett projekt PAL widescreen 48khz. capture DV (från HV20 dvs SD). Exporterade som QT animatoin. När jag öppnar den filen i QTplayer blir bilden 4:3 och allt är ihopdraget. Varför vet inte QT om att filen är widescreen? och öppnar den som 16:9 (1:142)

Vad angav du för Pixel Aspect Ratio när du exporterade?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...