Kim-O Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 En skoluppgift. Det gick ut på att vi skulle marknadsföra mot rattonykterhet, och här är resultatet, en reklamfilm: Läraren sade att vi inte behövde bry oss om kvaliten, så därför har vi inte brytt oss så mycket om att fixa ljuset, bara så ni vet. Men... Enjoy! 0 Citera
thesnowboarders Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 En skoluppgift. Det gick ut på att vi skulle marknadsföra mot rattonykterhet, och här är resultatet, en reklamfilm: Läraren sade att vi inte behövde bry oss om kvaliten, så därför har vi inte brytt oss så mycket om att fixa ljuset, bara så ni vet. Men... Enjoy! Tyckte den var riktigt bra faktiskt! Även om ljuset inte var topp kvalité i bilen. Snyggt klipp med trädet, ambulansen, sjukhuset respektiv graven. En liten fråga kanske lite OT men ändå, hur är NTI gymnasiet? Då undrar jag hur utrustningen, lärarna och hur mycket och vad ni lär er. Funderar på att försöka komma in på NTI i Göteborg. Don´t drink and drive, take a red bull and fly ;) /Oscar 0 Citera
Kim-O Postad 8 februari 2008 Författare Postad 8 februari 2008 Asså NTI är riktigt bra. Utrustningen är kanske inte så bra, kamerorna kunde vara bättre och så, men vi har iaf många kameror, inkluderat mikrofoner, mikrofonbommar och redigeringsprogram. Sen tycker jag att lärarna är supersköna, dom blir mer lite som en i gänget med eleverna (tro det eller ej), sen är dom lixom personliga, eftersom de inte finns så många elever. Utbildningen är oxå väldigt bra. Vi lär oss alla grundläggande saker inom film, och så vidare. Sen lär vi oss om typ foto, reklam och liknande. Och det bästa, tycker jag, är att vi arbetar mycket med praktiska uppgifter. Som till exempel den här filmen, eller att vi gör utställningar på biblioteket och lite sånt. Tycker i alla fall att du ska söka NTI, för det är fan bra. 0 Citera
thesnowboarders Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Asså NTI är riktigt bra. Utrustningen är kanske inte så bra, kamerorna kunde vara bättre och så, men vi har iaf många kameror, inkluderat mikrofoner, mikrofonbommar och redigeringsprogram. Sen tycker jag att lärarna är supersköna, dom blir mer lite som en i gänget med eleverna (tro det eller ej), sen är dom lixom personliga, eftersom de inte finns så många elever. Utbildningen är oxå väldigt bra. Vi lär oss alla grundläggande saker inom film, och så vidare. Sen lär vi oss om typ foto, reklam och liknande. Och det bästa, tycker jag, är att vi arbetar mycket med praktiska uppgifter. Som till exempel den här filmen, eller att vi gör utställningar på biblioteket och lite sånt. Tycker i alla fall att du ska söka NTI, för det är fan bra. Nu blev jag störtsugen på att gå på det gymnasiet ;) Men varför jag är osäker vilket jag vill gå i är att jag är ganska velig, ena månaden vill jag bli det, sen vill jag bli det osv osv. Funderar att antingen att gå i Na och inte ha något liv, eller, gå i media (NTI) och knyta kontakter och uppleva saker och ha fantastiskt kul :D Det är klurigt det där med gymnasiet ;) 0 Citera
Nicke_92 Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Den vita texten i slutet skulle skakat och flimrat lite för effekten, och musiken var lite jobbig. Inte så bra skådespelat heller. Men nu kommer det positiva: Riktigt bra idé och jag flinade lite åt att han sa "men vafan du är ju helt nykter" när han precis skulle köra. Ni kunde jobbat lite på utförandet men idén var bra! 0 Citera
Octavianus Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 lite styltig dialog. Den kändes som ett hafsjobb, kunde blivit mkt bättre med eran idé, för den tycker jag va god. Men som sagt, jobbat lite mer på detaljerna, klipp lite snyggare kanske. 0 Citera
Nicke_92 Postad 9 februari 2008 Postad 9 februari 2008 lite styltig dialog. Den kändes som ett hafsjobb, kunde blivit mkt bättre med eran idé, för den tycker jag va god. Men som sagt, jobbat lite mer på detaljerna, klipp lite snyggare kanske. Right on the money. Octavianus påpekade dialogen som jag också tänkte på men glömde nämna! 0 Citera
Kim-O Postad 9 februari 2008 Författare Postad 9 februari 2008 Det stämmer lite det ni påpekar. Men anledningen till det var att vi inte hade mycket tid på oss att göra filmen, samt att läraren sa till oss att det är budskapet som spelar roll. 0 Citera
gorse Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Budskapet var solklart. Jag tyckte det var huvudet på spiken. När jag ser filmen en gång till, blev jag inspirerad att försöka klippa ihop det till typ en 10-sekundertrailer (eller vad man nu kallar det?). Typ: De sätter sig i bilen, några bilder på baksätespassageraren, föraren sätter flaskan mot munnen, tvekar. Flimmerbilder från träd, ambulans, gravsten, och åter till normalfart: Föraren ger tillbaka flaskan till baksätet och han säger "nä, när vi kommer fram" vilket skulle kunna vara enda dialogen. Fram till dialogen kanske man kan ha trummor och elgitarrkomp typ metal-musik. Och när föraren säger sin enda dialog är musiken tvärtyst förutom dialogen. Musiken åter till budkapstexten. Egentligen skall man nog inte föreslå nått till det som är redan klart, men jag blev helt klart inspirerad att försöka klippa om. 0 Citera
Kim-O Postad 14 februari 2008 Författare Postad 14 februari 2008 Jag tycker att den var helt kass... På vilket sätt var den kass? För det kan vara bra att veta tills vidare. 0 Citera
Joel.N Postad 14 februari 2008 Postad 14 februari 2008 Den gick för snabbt... Jag menar att många troligtvis inte hinner uppfatta budskapet, dvs från det att kompisen vill bjuda på en öl (vilket också verkar väldigt "tillgjort") till "chaufförens" "snabb-tänk-på-ev-konsekvenser-om-han-tackar-ja" går så snabbt att många inte fattar att det handlar om en "tänk om historia", utan istället uppfattar det som att han verkligen drack och vad som sedan hände, -och då blir slutet fullständigt obegripligt... Kort sagt: Ta det lite lugnare, och lite tydligare om att det handlar om en "tänk om historia" (-kanske genom någon suddig övergångseffekt eller liknande före och efter "tänk om historien") så vore budskapet helt klart tydligare enligt min åsikt. Mvh Joel.N 0 Citera
Kim-O Postad 15 februari 2008 Författare Postad 15 februari 2008 Okey, jag förstår vad du menar. Ska tänka på det om jag gör något liknande igen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.