Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fick just denna sida länkad till mig med kommentaren "är det här nått för dig?".

http://www.acvt.com.au/research/videotrace/

Programmet verkar ju vara i beta-prototyp-stadiet. Men som en som har väldigt svårt för det där med att starta i 3d så får jag direkt en känsla av att det här är vad jag behöver...

Jag kan då enkelt bygga min modell som lerfigur, lego-sats, isskulptur eller origami för den delen;)... och ändå få in den i 3d-program...

Men jag har ju dock inte sett vad den kostar än... för sånt här brukar kunna bli dyrt... men i vart fall... I want that program! :e

Låter ju förresten som det där programmet dom använde i Enemy of the State när dom byggde en 3d-modell av Will Smith från video-feed från en säkerhetskamera...;)

Postad

Jag hittade också den där sidan, för läääänge sedan...

Det har inte hänt så mycket alls där...inget överhuvudtaget..

Samma video och info...Undrar när de har tänkt att släppa någon fungerande version för oss

dödliga?

But I want and I need it anyway

• 2 veckor senare...
Postad

För många år sen satt jag med Icarus och gjorde så här.

Filmade ett objekt (lite som videon ovan). Tracka kameran, in med lösningen i image modeling delen. Med videomaterialet som bas bygga upp objektet. Såg ut som i demovideon, scrubba fram och tillbaka osv..

Går säkert smidigare nu för tiden med matchmover & imagemodeler eller pftrack & pfbarn.

Bara en tanke

Postad

Ser jäkligt lovande ut men tar nog väldigt långt tid innan det ens släpps en version för "allmänheten".

Låter ju förresten som det där programmet dom använde i Enemy of the State när dom byggde en 3d-modell av Will Smith från video-feed från en säkerhetskamera...;)

Haha ja, något av det mest löjligaste jag sett blev nu inte så löjligt längre. :P

Postad
boujou http://www.2d3.com/ gör ju samma sak ju.. Fast mycket ballare. Gör en 3d värd av dint klipp. Visst det är svårt och du behöver kunskap i tex maya, max eller dyl. Men när du väl lärt dig det. Finns inga begränsningar.

Nja, va?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...