jmalmsten Postad 26 januari 2008 Postad 26 januari 2008 Fick just denna sida länkad till mig med kommentaren "är det här nått för dig?". http://www.acvt.com.au/research/videotrace/ Programmet verkar ju vara i beta-prototyp-stadiet. Men som en som har väldigt svårt för det där med att starta i 3d så får jag direkt en känsla av att det här är vad jag behöver... Jag kan då enkelt bygga min modell som lerfigur, lego-sats, isskulptur eller origami för den delen;)... och ändå få in den i 3d-program... Men jag har ju dock inte sett vad den kostar än... för sånt här brukar kunna bli dyrt... men i vart fall... I want that program! :e Låter ju förresten som det där programmet dom använde i Enemy of the State när dom byggde en 3d-modell av Will Smith från video-feed från en säkerhetskamera...;) 0 Citera
filmnisse Postad 26 januari 2008 Postad 26 januari 2008 som japanerna skulle ha sagt: SUGOI!!!!! 0 Citera
Rabies Postad 26 januari 2008 Postad 26 januari 2008 Holy fuck! I want it, I need it, I kill for it! 0 Citera
Eraserhead Postad 27 januari 2008 Postad 27 januari 2008 Jag hittade också den där sidan, för läääänge sedan... Det har inte hänt så mycket alls där...inget överhuvudtaget.. Samma video och info...Undrar när de har tänkt att släppa någon fungerande version för oss dödliga? But I want and I need it anyway 0 Citera
Danell Postad 5 februari 2008 Postad 5 februari 2008 Vääääääldigt coolt. En sådan sak man länge tänk "Varför gör de inget sånt program?" Det är ju precis vad man behöver! 0 Citera
walfridson Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 För många år sen satt jag med Icarus och gjorde så här. Filmade ett objekt (lite som videon ovan). Tracka kameran, in med lösningen i image modeling delen. Med videomaterialet som bas bygga upp objektet. Såg ut som i demovideon, scrubba fram och tillbaka osv.. Går säkert smidigare nu för tiden med matchmover & imagemodeler eller pftrack & pfbarn. Bara en tanke 0 Citera
Arclight Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Ser jäkligt lovande ut men tar nog väldigt långt tid innan det ens släpps en version för "allmänheten". Låter ju förresten som det där programmet dom använde i Enemy of the State när dom byggde en 3d-modell av Will Smith från video-feed från en säkerhetskamera...;) Haha ja, något av det mest löjligaste jag sett blev nu inte så löjligt längre. :P 0 Citera
Taste FX Postad 12 februari 2008 Postad 12 februari 2008 Holy satan...! Det verkar ju skitgrymt! Hoppas det inte blir FÖR dyrt bara! 0 Citera
megawatti Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 boujou http://www.2d3.com/ gör ju samma sak ju.. Fast mycket ballare. Gör en 3d värd av dint klipp. Visst det är svårt och du behöver kunskap i tex maya, max eller dyl. Men när du väl lärt dig det. Finns inga begränsningar. 0 Citera
Jawo Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 boujou http://www.2d3.com/ gör ju samma sak ju.. Fast mycket ballare. Gör en 3d värd av dint klipp. Visst det är svårt och du behöver kunskap i tex maya, max eller dyl. Men när du väl lärt dig det. Finns inga begränsningar. Nja, va? 0 Citera
kamera10 Postad 21 februari 2008 Postad 21 februari 2008 Ska kolla in det! Det verkar riktigt nice! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.