jmalmsten Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Spelet som myntade uttrycket "when it's done" har just släppt en ny teasertrailer... superkort och lite lite av en besvikelse just nu... men men... vi får väl se när nästa trailer kommer ut... beräknat till där runt 2010 just strax efter att dom bytt motor till Doom4...:p här är en länk till teasern: http://www.3drealms.com/ Och här är en lista som jag fick länkat till mig som listar diverse saker som andra utvecklare har hunnit göra från då DNF utannonserades 1997... http://duke.a-13.net/ Roliga axplock är: # 6 st Final Fantasyspel (7 om man räknar X-2) # Over 75 games based in the MegaMan universe, and 12 games featuring MegaMan universe character cameos. # Mario has appeared in 58 different video games. # Every installment of Metal Gear Solid released to date, as well as Ghost Babel (MGS for the Gameboy) and the Metal Gear Acid series for PSP. And it is likely that the the apparent conclusion of Solid Snake's legacy, "Guns of the Patriots," will come out before DNF. # ALLA GTA-spel(!) # When Duke Nukem Forever was announced, the fastest processor available to consumers was a 233Mhz Pentium. Since then the clock speed of consumer processors has increased over 16 times (32 times counting dual cores), and the fabrication process has decreased from 250nm to 65nm. och saker som hänt på mindre tid än DNF's utveckling: # The United States' entire program to put a man on the moon, from Kennedy's challenge to the landing. # The Beatles formed, released every single one of their albums and broke up. During this time they also toured the world several times. så... jag tyckte det var synd att världens längsta produktions-spel just nu inte har en tråd här ändå...;) 0 Citera
wiberg Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Så det finns hopp o mänskligheten iaf. För det var ju år och dar sen man lira detta. Ska bli riktigt spännande o se... =) 0 Citera
Anhool Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Självklart är detta stort. Men som de flesta andra kommer jag bara tro på det när skivan väl sitter i läsaren och spinner. Har hört att dom använder Unreal Engine 3 men ingame(?)-klippen såg inte alls bra ut. 0 Citera
wiberg Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Jo så är det ju. När man väl sitter där och har ladd-sekvensen på skärmen framför sig. DÅ... då är det nog gott o leva (får man hoppas). 0 Citera
jmalmsten Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 Självklart är detta stort. Men som de flesta andra kommer jag bara tro på det när skivan väl sitter i läsaren och spinner. Har hört att dom använder Unreal Engine 3 men ingame(?)-klippen såg inte alls bra ut. Tror du vi fortfarande använder skivor då? ;) Och jo... det lilla in-game som visades i trailern var ju allt annat än state of the art... (tänker på gears of war/mad world trailern: ) Edit: Vad gjorde vi i sverige 1997 då när DNF utannonserades? Jo vi var rädda för Kickers som spred skräck på gatorna i deras Nike-skor, Addidas-byxor och BomberJackor... :) 0 Citera
Lasse_laser Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Att det släpps tror jag på först 2010 hihi 0 Citera
Tomtebo Postad 20 december 2007 Postad 20 december 2007 Tror du vi fortfarande använder skivor då? ;) Och jo... det lilla in-game som visades i trailern var ju allt annat än state of the art... (tänker på gears of war/mad world trailern: ) Edit: Vad gjorde vi i sverige 1997 då när DNF utannonserades? Jo vi var rädda för Kickers som spred skräck på gatorna i deras Nike-skor, Addidas-byxor och BomberJackor... :) haha. de var verkligen farliga tider på den tiden. Då fick man ju gå runt med pistol för att försvara sig mot alla ligister ;P tacka fan för denna tid! ^^ DNF kommer nog aldrig ut, känns lite som ett evighets projekt. typ som konsolen Phantom. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.